Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen reclameklacht SRM tegen KPN en Vodafone

SRM heeft besloten geen klacht bij de Reclame Code Commissie in te dienen tegen KPN en Vodafone. Vorige week meldde SRM dat de communicatie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Adformatie van 16 september het opleidingsinstituut aan om tegen Vodafone en KPN een klacht in te dienen bij de Reclame Code Commissie wegens misleidende reclame (artikel 8.2). KPN en Vodafone ronden alle gesprekken in de B2C markt op de hele minuut naar boven af, maar zouden dat verhullend of zelfs helemaal niet melden op hun sites.

related partner content for mobile comes here

De aankondiging dat SRM een klacht zou indienen was voor KPN en Vodafone aanleiding om de misleidende teksten binnen 24 uur na de publicatie in Adformatie te wijzigen, meldt het opleidingsinstituut nu. KPN mobiel, HI en Vodafone melden nu alle drie: ‘gesprekken worden op de hele minuut naar boven afgerond.’

SRM heeft daarop besloten geen klachten bij de Reclame Code Commissie in te dienen. John van der Stam, directeur van SRM: ‘We zijn blij dat KPN en Vodafone zo goed naar ons geluisterd hebben. De essentie van marketing is het zo goed mogelijk inspelen op de behoeften van de consument. Het opzettelijk misleiden van de consument valt daar beslist niet onder.Deze wijze van handelen tast de geloofwaardigheid van ons fraaie vakgebied aan.’

De door een werkneemster van SRM gestarte procedure bij het kantongerecht wegens misleiding door Hi gaat overigens wél gewoon door.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in