Geen reclameklacht SRM tegen KPN en Vodafone


In Adformatie van 16 september kondigde het opleidingsinstituut aan om tegen Vodafone en KPN een klacht in te dienen bij de Reclame Code Commissie wegens misleidende reclame (artikel 8.2). KPN en Vodafone ronden alle gesprekken in de B2C markt op de hele minuut naar boven af, maar zouden dat verhullend of zelfs helemaal niet melden op hun sites.
De aankondiging dat SRM een klacht zou indienen was voor KPN en Vodafone aanleiding om de misleidende teksten binnen 24 uur na de publicatie in Adformatie te wijzigen, meldt het opleidingsinstituut nu. KPN mobiel, HI en Vodafone melden nu alle drie: ‘gesprekken worden op de hele minuut naar boven afgerond.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSRM heeft daarop besloten geen klachten bij de Reclame Code Commissie in te dienen. John van der Stam, directeur van SRM: ‘We zijn blij dat KPN en Vodafone zo goed naar ons geluisterd hebben. De essentie van marketing is het zo goed mogelijk inspelen op de behoeften van de consument. Het opzettelijk misleiden van de consument valt daar beslist niet onder.Deze wijze van handelen tast de geloofwaardigheid van ons fraaie vakgebied aan.’
De door een werkneemster van SRM gestarte procedure bij het kantongerecht wegens misleiding door Hi gaat overigens wél gewoon door.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid