Overslaan en naar de inhoud gaan

Opmerkelijke persverklaring McDonald’s: ‘Ons eten bederft wel’

Fastfoodketen reageert op Facebook-post met puntgave, zes jaar oude happy meal
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hoe raar kan het lopen: een fastfoodketen die journalisten oproept om bij wetenschappers te checken dat het eten wel degelijk kan verrotten.

related partner content for mobile comes here

Het gebeurde bij McDonald’s in de Verenigde Staten, dat er vaker van is beticht zoveel troep in het eten te doen dat dit niet meer kan bederven. Afgelopen week gebeurde dit opnieuw toen Jennifer Lovdahl een foto op Facebook postte met daarop een McDonald’s-maaltijd, ogenschijnlijk in prima staat, met de tekst:

‘Het is alweer 6 jaar geleden dat ik dit &;Happy Meal&; bij McDonald&;s kocht. Na al die tijd in ons kantoor is het niet bedorven, beschimmeld of uit elkaar gevallen!!!’

De ging viral en was in no time meer dan 300.000 keer gedeeld op sociale media en opgepikt door mainstream media als Fox News , Fortune en USA Today , en in Engeland door The Sun.

FAQ&;s

McDonald’s reageerde door naar de site te verwijzen waarop in de FAQ-pagina van 2014 al wordt ingegaan op het fenomeen dat het eten van McDonald’s soms wonderwel goed geconserveerd blijkt. Anita Boddie, die de modiale science-tak van McDonald’s leidt, verklaarde tegen PR Week dat dit soort incidenten niet uniek voor McDonald&;s is:

‘Alle voedsel - zelfgemaakt, in de winkel gekocht, of van een restaurant - kan uitdrogen in een droge omgeving, en dus niet verrotten.’

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in