Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: 'helft Netflix-kijkers vindt vijf minuten reclame per uur te veel'

Het relatief nieuwe Netflix-abonnement dat advertenties toont, valt niet bij alle abonnees in de smaak.
Netflix with Ads shutterstock
In de VS kost het abonnement met reclame 6,99 dollar per maand
© Afbeelding: Shutterstock
Netflix with Ads shutterstock
In de VS kost het abonnement met reclame 6,99 dollar per maand
© Afbeelding: Shutterstock

Bijna de helft van de Amerikaanse abonnees op het goedkopere Netflix-abonnement dat reclames toont, vindt de vijf minuten reclame per kijkuur te veel. Dat stelt onderzoeksfirma Aluma op basis van eigen onderzoek. Met name abonnees die eerst een duurder, reclamevrij abonnement hadden, moeten vaker wennen. Het reclame-ondersteunde abonnement had in februari ruim zeshonderdduizend actieve abonnees.

related partner content for mobile comes here

Netflix-abonnees niet enhousiast

Van de Netflix-abonnees die eerst advertentievrij keken, zegt 32 procent bij Netflix with Ads het gevoel te hebben te veel reclame te zien, waar 28 procent het zelfs veel te veel noemt. De resterende veertig procent noemt de vijf minuten reclame per kijkuur prima. Het Netflix with Ads-abonnement is een paar dollar/euro per maand goedkoper dan het goedkoopste reclamevrije abonnement. 

Met het goedkopere reclame-ondersteunde abonnement trekt Netflix ook nieuwe abonnees. Mogelijk vonden zij een reclamevrij abonnement te duur en stappen ze nu in, in ruil voor wat reclame. Maar ook de nieuwe kijkers zijn lang niet allemaal enthousiast over de paar minuten reclame per kijkuur. 55 Procent vindt de hoeveelheid reclame oké, waar 33 procent van mening is dat er te veel advertenties voorbij komen. Twaalf procent vindt dat er veel te veel reclames te zien zijn. 

Aluma baseert zijn onderzoek op bijna tweeduizend volwassenen Amerikaanse respondenten. Goed om te weten is dat Netflix with Ads ook beschikbaar is in een aantal Europese landen (niet in Nederland). 

Korte advertentietijd

Dat bijna de helft van de Amerikaanse Netflix with Ads-abonnees de vijf minuten reclames per kijkuur te veel noemt, is opmerkelijk te noemen. Lineaire tv-zenders in de Verenigde Staten zenden namelijk veel meer reclames uit. Volgens Mediapost gemiddeld dertien tot zeventien minuten per uur. Onbekend is wat Amerikaanse kijkers van deze advertentieduur vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in