Overslaan en naar de inhoud gaan

Olsson creatief directeur Saatchi & Saatchi

De Zweedse Magnus Olsson (40) begint komende maandag als de nieuwe creatief directeur van Saatchi & Saatchi Nederland. Hij volgt Edwin…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Olsson, die een achtergrond als artdirector heeft, was freelance. Daarvoor werkte hij als creative director bij onder meer het Finse Hasan & Partners (op Ikea, Volvo, Nokia en Sanoma) en bij McCann Erickson Londen en Stockholm (op Coca-Cola, Mastercard en McDonald’s). Zijn werk werd meermaals internationaal bekroond ‒ onder meer in Cannes, bij de Clio’s en bij Eurobest.

related partner content for mobile comes here

Managing director Jan Müller van Saatchi & Saatchi licht toe: ‘Het feit dat we een buitenlander op deze post zetten is een duidelijk gevolg van de toenemende internationalisering van ons vak, maar Olssons komst past vooral bij de ambities van Saatchi & Saatchi Nederland om een wat meer internationaal karakter te ontwikkelen. Deels omdat we voor een aantal internationale merken werken, deels ook vanwege het feit dat creativiteit steeds grensoverschrijdender werkt. Ik heb Magnus leren kennen als een bevlogen, inspirerend en creatief persoon. Hij is ervaren, weet hoe grote maar ook kleine bedrijven omgaan met communicatie en houdt zich continu bezig met innovaties in onze branche. En hij komt uit Zweden, hij voelt net als veel Scandinaviërs de Nederlandse cultuur heel goed aan.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in