Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike/Google contra Adidas/Yahoo

Eerder deze nacht al bij de concurrent, die het las op PaidContent: Google haakt in bij Nike op een nieuwe voetbalsite: Joga.com.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerder deze nacht al , die het las op : Google haakt in bij Nike op een nieuwe voetbalsite: . PaidContent maakt er een meer dan interessante kanttekening bij:

related partner content for mobile comes here

Wereldvoetbalbond contracteerde immers als sponsors voor het onder meer Adidas en Yahoo. Het is evident dat het pact van Google en Nike daartegen concurreert.

We lezen dat de Fifa aan haar een verbindt om de belangen van de sponsors te beschermen. Dat zijn behalve Yahoo en Adidas ook Anheuser-Busch, Avaya, Coca-Cola, Continental, Deutsche Telekom, Fujifilm, Emirates Airlines, Gillette, Hyundai, MasterCard, McDonald's, Philips en Toshiba.

Joga is een bezoek waard, of eigenlijk nog niet. Op de eerste pagina kreeg ik direct de Google inlog te zien, dus de site maakt kennelijk commercieel gebruik van een cookie die ik accepteerde voor mijn Gmail postbus. Een stukje daaronder staat dat de site alleen voor genodigden is bestemd en je kunt naam en e-mail adres achterlaten. Welke van de twee mededelingen klopt er nu?

De laatste: na het inloggen krijg ik een mededeling dat ik er bij Jogi alleen in kom met een uitnodiging van een derde. Dat is hetzelfde principe als waarmee Gmail eerst werkte. Jogi belooft na het intikken van naam en e-mail adres me lid te zullen maken. Maar voorlopig kwam er geen bevestiging.

Je kan straks met Google Video op de site stoeien. Benieuwd wat de site en vervolgens de Fifa doet als leden hun opnames gemaakt in stadions tijdens WK-wedstrijden naar de site sturen....

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in