Overslaan en naar de inhoud gaan

Mystery Shopping is geen mysterie: zo zet je het effectief in

Mystery Shopping voegt waarde toe aan klanttevredenheidsonderzoek. Er zijn een paar basis key elements voor een goed MS-programma.
Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Miniatuurvoorbeeld
Man in supermarkt
© https://unsplash.com
Miniatuurvoorbeeld
Man in supermarkt
© https://unsplash.com

Mystery shopping leidt tot een betere klantervaring en uiteindelijk hogere medewerkerstevredenheid. Maar hoe zorg je ervoor dat binnen jouw bedrijf alle neuzen dezelfde richting op staan bij een Mystery Shopping programma?

We weten dat Mystery Shopping waarde toevoegt aan klanttevredenheidsonderzoek. Het helpt merken om consistent hun belofte aan hun klanten waar te maken en hen de beste klantervaring te bieden die zij verwachten.

Een goed Mystery Shopping programma beschikt in ieder geval over de volgende basiselementen:

  1. Het management voelt zich betrokken en gemotiveerd bij het programma en straalt dit ook uit. De houding van het management is over het algemeen bepalend voor de houding van personeel. Personeel kan bijvoorbeeld gemotiveerd worden door het invoeren van een bonussysteem of door het delen van succesverhalen van vestigingen.  
  2. Het Mystery Shopping programma is in lijn met de merkstrategie en het klantproces dat het merk voor ogen heeft. De uitkomsten van het onderzoek moeten relevant zijn en binnen de organisatie passen.  
  3. Het programma schets een accuraat beeld van de werkelijkheid. Denk dus niet alleen aan mystery shoppers die de winkel bezoeken, maar ook andere kanalen onderzoeken zoals de webshop.  
  4. De customer journey wordt als geheel onderzocht. Niet alleen het aankoopproces, maar ook een eventuele reparatie of retour wordt meegenomen in het programma.

In het whitepaper Changing Gear: How mystery shopping drives better automotive CX Performance gaan we dieper in op de vraag hoe Mystery Shopping de autobranche kan helpen.

Meer over Mystery Shopping lees je hier, of neem contact op met Geert Samplonius via Geert.Samplonius@ipsos.com of +31 (0)6 21237494.

Vrouw is mystery shopper in supermarkt
Vrouw in supermarkt https://unsplash.com

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ipsos

Bij marktonderzoeksbureau Ipsos zijn we grenzeloos nieuwsgierig naar mensen, markten, merken en de samenleving. In deze snel veranderende wereld is Ipsos de strategische partner die je helpt antwoorden te krijgen op de onderliggende kwestie achter jouw vraagstukken.  Omdat we diverse onderzoeksexpertises onder één dak aanbieden, kunnen we volledige antwoorden leveren die organisaties in staat stellen om GameChangers te zijn. We doen dit door het beste van wetenschap, technologie en kennis te combineren en door in alles wat we doen onze 4 S-en te garanderen: Safety, Simplicity, Speed en Substance. Hiervoor gebruiken we onze verschillende Triple A solutions: Appropriate, Agile en Affordable. Zo zorgen we ervoor dat jij sneller, slimmer en gedurfder kunt handelen. Uiteindelijk komt succes namelijk neer op een simpele waarheid: 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in