Overslaan en naar de inhoud gaan

Max Havelaar krijgt geld voor grote imagocampagne

Minister van ontwikkelingssamenwerking Eveline Herfkens reserveerde zes miljoen gulden voor een campagne die de Stichting Max Havelaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt dagblad Trouw. De eerste twee miljoen gulden is uitgegeven aan twee tv-commercials met radio-ondersteuning, die een jaar lang worden uitgezonden. Daarna is er nog eens vier miljoen beschikbaar om het imago van de stichting die zich inzet voor eerlijke prijzen voor boeren in ontwikkelingslanden.
Om de commerciële concurrentie, zoals Douwe Egberts en Chiquita, niet tegen de haren in te strijken mag er geen geld naar individuele merken gaan, maar mag het geld alleen worden besteed om de hele keurmerkstichting anders te positioneren.

related partner content for mobile comes here

De commercials hebben als boodschap dat je geen heilige boon of wereldverbeteraar hoeft te zijn om een ‘fair’ ingekocht pak koffie of een ‘eerlijke’ banaan in huis te halen.

De stichting verwacht een marktaandeel van vijf procent voor de Koffie en vijftien procent voor de Oké-bananen te kunnen binnenhalen en hoopt op een verdubbeling van de aandelen van honing, cacao, sinaasappelsap en thee. Ook nieuwe producten als bananenbier en ‘eerlijke’ mango moeten baat hebben bij de campagne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in