Overslaan en naar de inhoud gaan

Lichte daling radioreclamebestedingen in de eerste helft van 2017

De netto radioreclamebestedingen kwamen in de eerste zes maanden van dit jaar uit op 104,8 miljoen euro,
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB). Er werd in het eerste kwartaal 45,9 besteed en in het tweede kwartaal 58,9. Het betekent een daling van 1 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

De bestedingen bestaan uit spotreclame (99,7 miljoen) en non-spot bestedingen (5,1 miljoen).

related partner content for mobile comes here

Branches en adverteerders


De top 3 branches die het meest in radioreclame investeren zijn retail op één, transport staat op de tweede plaats en financiële dienstverlening is de derde grootste branche op radio. Renault is de grootste radioadverteerder in het eerste half jaar van 2017. Kruidvat volgt op ruime afstand en nummer drie is Volkswagen. Aldi is een nieuwe binnenkomer op de vierde plaats. Ziggo sluit de top 5. (Bron: Nielsen). 

Bron: Nielsen). 

). 

Luisteraars


In de eerste helft van 2017 bereikte het medium radio wekelijks 13.132.000 luisteraars, meldt RAB. Dat is 88 procent van de bevolking van tien jaar en ouder. Deze radioconsumenten luisterden gemiddeld 3 uur en 3 minuten per dag. (Bron NLO / GfK, jan-jun2017, week, 6-24u).
 


 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in