Overslaan en naar de inhoud gaan

Koppen rollen bij JWT vanwege Ford 'bondage' reclame

De creatieve directie van JWT India is gevraagd op te stappen. Aanleiding is de rel rond een 'smakeloze' advertentie van Ford, waarin de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kim, Khloe en Kourtney Kardashian kunnen niet lachen om de grappig bedoelde Indiase advertentie: een spotprent waarin de zussen vastgebonden en met de mond gesnoerd in de kofferbak van een auto zitten, terwijl Paris Hilton achter het stuur zit.

related partner content for mobile comes here

'Zet je zorgen opzij met de extra grote kofferruimte van de Figo', luidt de begeleidende tekst. De advocaat van de Kardashians noemt de advertentie 'walgelijk, gemeen en beledigend voor alle vrouwen'.

Hij voegt eraan toe dat de Kardashians de zaak niet licht opvatten en onderzoeken wat hun mogelijkheden zijn om juridische stappen te ondernemen tegen het reclamebureau JWT dat de advertenties heeft gemaakt.

Op één van de andere tekeningen zit de Italiaanse ex-premier Silvio Berlusconi achter het stuur. Hij heeft drie schaarsgeklede, onbekende dames in zijn achterbak zitten.

JWT bood in een verklaring verontschuldigingen aan voor de advertenties, die volgens het bureau niet meer waren dan concepten die nooit bedoeld waren voor publicatie. Ook Ford betreurt het dat de advertenties zijn gepubliceerd.

Inmiddels rollen er ook koppen. Bobby Pawar, JWT India's creatief directeur, en Vijay SimhaVellanki, creatief directeur van Blue Hive (een WPP divisie die de belangen van Ford managed) zijn gevraagd om af te treden, weet te melden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in