Bas Group reorganiseert winkels Dixons, Dynabyte en Mycom
De reorganisatie is noodzakelijk vanwege het achterblijvende rendement van de winkelketens.
Daarbij komt dat de huidige structuur volgens ceo Steven Bakker niet meer past bij de huidige economie .'Er is geen modern retailbedrijf dat nog werkt met een model waarbij iedere winkel een eigen shopmanager en een assistent shopmanager/verkoper+ heeft die worden aangestuurd door regio managers. Met dit model kun je gewoonweg niet concurreren in deze markt.'
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuConcreet betekent de invoering van de nieuwe structuur dat er in iedere winkel vier functies komen te vervallen. In plaats daarvan komt de 'ownership' op de winkelvloer te liggen en worden verkoopadviseurs de belangrijkste medewerkers van de organisatie.
BAS Group wil talent stimuleren door alle medewerkers de mogelijkheid te geven om als 'shiftleader' een dag een winkel aan te sturen. Medewerkers die goed presteren en al langere tijd ambities hadden, kregen nauwelijks de kans. Nu geven we dat talent wel een kans, met een bijbehorende beloning uiteraard. in de rol van shiftleader krijgen onze verkoopadviseurs de kans om zichzelf verder te ontplooien.'
Ook gaan de winkelmedewerkers meedelen in het succes van de organisatie. Bakker: "Door dit nieuwe model kunnen onze medewerkers directer invloed uitoefenen op het resultaat. Ze gaan dan ook meedelen in het financiële jaarresultaat van hun winkel. Dit maakt het werken leuker en zorgt voor vertrouwen, loyaliteit en innovatie."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid