Klantenservice webwinkels dramatisch
De helft van de internetwinkels is niet eens via e-mail bereikbaar, schrijft Elsevier Retail. Bureau ITO voerde een quickscan uit onder tachtig winkels die in aanmerking willen komen voor de vakjuryprijs van de Nationale Thuiswinkel Awards. Daaruit blijkt dat veel winkels klanten dwingen om een webformulier in te vullen, in plaats van een mailtje te sturen met hun vraag.
ITO-onderzoeker en jurylid Hans Kardol licht toe: ‘Natuurlijk is een webform vanuit bedrijfsoogpunt veel handiger. Alle informatie kun je direct achter de schermen in goede banen leiden. Maar het is totaal niet klantvriendelijk als je eerst alles over jezelf moet vertellen, voordat je een vraag kunt stellen. Biedt dan beide mogelijkheden.’
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVerder is bij een op de tien webwinkels het telefoonnummer niet of slecht te vinden. Daar tegenover staat dat ongeveer een kwart het nummer zelfs op de homepage durft te vermelden. Eenderde van de webshops vermeldt het tijdstip waarop de klant kan bellen niet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid