Overslaan en naar de inhoud gaan

De mannen van tegenwoordig

De nieuwe man schakelt soepel tussen verschillende identiteiten. Dat is - als het goed is - terug te zien in de reclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het ene moment is hij onderweg naar de crèche, het volgende lekker aan het shoppen voor zichzelf, en weer later vind je hem in het voetbalstadion of bij zijn kookclubje.

related partner content for mobile comes here

De heren der schepping zijn niet meer eenvoudig in één hokje onder te brengen. Toch wordt er in de reclame die zich op de moderne man richt nog volop gespeeld met oude clichés.

Je ziet een vader (geëmancipeerd!) in de weer met zijn kinderen, maar hij steekt niet onder stoelen of banken dat hij het erg zwaar heeft. Zelfironie noemen we dat, en het is een geliefd thema. Wie dat optimaal wil uitbuiten, zal zorgvuldig te werk moeten gaan.

Wél mannen aanspreken bij voorheen vrouwelijke producten (huishoudelijke artikelen, cosmetica, kinderverzorging), maar met een flinke dosis politieke incorrectheid dan wel een scherp randje.

Verder willen mannen hun eigen spullen, geen dingen die te veel lijken op de artikelen die hun vrouw gebruikt. De verpakking moet functioneel zijn en mannen wensen duidelijke informatie over het gebruik. Appelleren aan status, avontuur en snelheid zijn overigens nog steeds een goed recept voor marketingsucces, al blijft het wel opletten dat de boodschap bij het product past natuurlijk.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in