De mannen van tegenwoordig
Het ene moment is hij onderweg naar de crèche, het volgende lekker aan het shoppen voor zichzelf, en weer later vind je hem in het voetbalstadion of bij zijn kookclubje.
De heren der schepping zijn niet meer eenvoudig in één hokje onder te brengen. Toch wordt er in de reclame die zich op de moderne man richt nog volop gespeeld met oude clichés.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisJe ziet een vader (geëmancipeerd!) in de weer met zijn kinderen, maar hij steekt niet onder stoelen of banken dat hij het erg zwaar heeft. Zelfironie noemen we dat, en het is een geliefd thema. Wie dat optimaal wil uitbuiten, zal zorgvuldig te werk moeten gaan.
Wél mannen aanspreken bij voorheen vrouwelijke producten (huishoudelijke artikelen, cosmetica, kinderverzorging), maar met een flinke dosis politieke incorrectheid dan wel een scherp randje.
Verder willen mannen hun eigen spullen, geen dingen die te veel lijken op de artikelen die hun vrouw gebruikt. De verpakking moet functioneel zijn en mannen wensen duidelijke informatie over het gebruik. Appelleren aan status, avontuur en snelheid zijn overigens nog steeds een goed recept voor marketingsucces, al blijft het wel opletten dat de boodschap bij het product past natuurlijk.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid