Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclame Kring-apotheek niet misleidend

Kring-apotheek mag in haar reclame-uitingen gebruik maken van de claim: 'Alleen bij Kring-apotheek: het Digitaal Medicatie Dossier'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In december vorig jaar oordeelde de Reclame Code Commissie dat deze uiting in strijd is met artikel 7 van de Nederlandse Reclame Code. Kring-apotheek ging tegen deze uitspraak in beroep en heeft gelijk gekregen.

related partner content for mobile comes here

Het College van Beroep oordeelt dat Kring-apotheek de juistheid van de claim voldoende aannemelijk heeft gemaakt en vernietigt daarmee de beslissing van de Reclame Code Commissie.

Directeur Peter de Jong van Kring-apotheek: 'Deze uitspraak van het College bevestigt dat wij ons huiswerk goed gedaan hebben. Wij hebben met het Digitaal Medicatie Dossier een uniek product ontwikkeld, waarmee we onze klanten optimaal kunnen laten profiteren van het gemak van internet in combinatie met de vertrouwde zorg van hun eigen Kring-apotheek.'

De apotheek begint nog deze maand een reclamecampagne om nieuwe functionaliteiten van het Digitaal Medicatie Dossier bij het grote publiek te introduceren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in