Amerikaanse CMO’s: traditionele branding voldoet niet meer
63 procent denkt dat traditionele positionering- en advertisingtechnieken minder effect resulteren dan vroeger.
De onderzoekers ondervroegen 101 senior marketeers werkzaam bij bedrijven die een omzet genereren van 250 miljoen dollar of meer per jaar, waarbij 72 procent te maken heeft met omzetten groter dan 1 miljard dollar.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaMarketeers zien de huidige recessie vooral als een katalysator voor innovaties en het bedenken van nieuwe manieren om merken te positioneren. Tegelijkertijd groeit de druk van boven op een betere marketing ROI.
De belangrijkste bevindingen:
- 62 procent van de marketeers zegt dat traditionele advertisingtechnieken niet meer voldoen als het gaat om het trekken van nieuwe klanten.
- 62 procent is op zoek naar nieuwe methoden die meer effect sorteren dan de bekende merkpositioneringtactieken.
- 89 procent zegt dat marketing meer dan ooit onder kritisch toezicht staat.
Prioriteiten
De onderzoekers vroegen de respondenten naar hun topprioriteiten voor 2009. Twee grote thema’s komen hierbij op:
- Marketeers voelen de druk van de top om tot meer accountability te komen. Marketeers moeten dus nu meer dan ooit laten zien wat ze waard zijn.
- Nu mediaconsumptie steeds vaker online plaats vindt, moeten marketeers uit zien te vinden hoe ze merken goed kunnen neerzetten op alle platforms, om zo coherente merkervaring te creëren voor verschillende consumentencontacten.
De vijf top prioriteiten:
- Het bereiken van meetbare ROI op marketingactiviteiten
- Het ontwikkelen van marketingprogramma’s die online en traditionele media integreren
- Samenhangende merkervaring voor verschillende consumentencontacten
- Snijden in budgetten zonder te hoeven snijden op performance
- Merkenportfolio optimaliseren
De onderzoekers zien een probleem ontstaan als het gaat om de prioriteiten en de kunne van marketeers: 71 procent zegt namelijk dat het managen van merken op verschillende platforms een grote uitdaging is voor de organisatie en dat er een groot gat bestaat tussen wat men wil, en wat men kan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid