Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikaanse CMO’s: traditionele branding voldoet niet meer

87 procent van de Amerikaanse CMO’s en marketing managers vindt dat hun brandingactiviteiten flexibeler moeten zijn dan vroeger. Zo komt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

63 procent denkt dat traditionele positionering- en advertisingtechnieken minder effect resulteren dan vroeger.

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers ondervroegen 101 senior marketeers werkzaam bij bedrijven die een omzet genereren van 250 miljoen dollar of meer per jaar, waarbij 72 procent te maken heeft met omzetten groter dan 1 miljard dollar.

Marketeers zien de huidige recessie vooral als een katalysator voor innovaties en het bedenken van nieuwe manieren om merken te positioneren. Tegelijkertijd groeit de druk van boven op een betere marketing ROI.

De belangrijkste bevindingen:

  • 62 procent van de marketeers zegt dat traditionele advertisingtechnieken niet meer voldoen als het gaat om het trekken van nieuwe klanten.
  • 62 procent is op zoek naar nieuwe methoden die meer effect sorteren dan de bekende merkpositioneringtactieken.
  • 89 procent zegt dat marketing meer dan ooit onder kritisch toezicht staat.

Prioriteiten

De onderzoekers vroegen de respondenten naar hun topprioriteiten voor 2009. Twee grote thema’s komen hierbij op:

  • Marketeers voelen de druk van de top om tot meer accountability te komen. Marketeers moeten dus nu meer dan ooit laten zien wat ze waard zijn.
  • Nu mediaconsumptie steeds vaker online plaats vindt, moeten marketeers uit zien te vinden hoe ze merken goed kunnen neerzetten op alle platforms, om zo coherente merkervaring te creëren voor verschillende consumentencontacten.

De vijf top prioriteiten:

  • Het bereiken van meetbare ROI op marketingactiviteiten
  • Het ontwikkelen van marketingprogramma’s die online en traditionele media integreren
  • Samenhangende merkervaring voor verschillende consumentencontacten
  • Snijden in budgetten zonder te hoeven snijden op performance
  • Merkenportfolio optimaliseren

De onderzoekers zien een probleem ontstaan als het gaat om de prioriteiten en de kunne van marketeers: 71 procent zegt namelijk dat het managen van merken op verschillende platforms een grote uitdaging is voor de organisatie en dat er een groot gat bestaat tussen wat men wil, en wat men kan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in