Overslaan en naar de inhoud gaan

Super de Boer verdrievoudigt winst

Supermarktconcern Super de Boer heeft in 2008 een nettowinst behaald van 29 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is bijna een verdrievoudiging ten opzichte van een jaar eerder toen de nettowinst 10 miljoen euro bedroeg. Het bedrijfsresultaat kwam uit op 25 miljoen euro tegen 21 miljoen euro een jaar eerder. Super de Boer sprak geen concrete financiële verwachting uit voor 2009, maar zei zich verder te richten op de verbetering van de winkels. Daarmee is een investering gemoeid van 20 miljoen euro.

related partner content for mobile comes here

Eerder maakte het concern al bekend dat consumenten voor 2,1 miljard euro boodschappen afrekenden bij Super de Boer, gelijk aan de omzet een jaar eerder. De gemiddelde omzet per vestiging steeg wel omdat Super de Boer in 2008 minder winkels had.

Super de Boer meldt verder dat zijn Refresh II winkelformule wordt doorvertaald naar kleinere winkels. Het winkelconcept werd tot nu toe alleen gebruikt bij de grotere winkels. De eerste ‘kleine’ winkel waarbij de nieuwe winkelformule van Super de Boer met het complete productassortiment is doorgevoerd, is geopend in Liempde.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in