Overslaan en naar de inhoud gaan

Kerstman heeft meer poen dan Sint

Nederlanders geven online rond kerst meer uit dan voor Sinterklaas.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Nederlandse consument blijkt in de week voor Kerstmis gemiddeld 92 euro per online bestelling neer te tellen. Het gemiddelde bestelbedrag in webshops is in de aanloop naar Sinterklaas zo’n 70 euro. Dat blijkt uit cijfers van online advertentienetwerk Zanox. Het deed onder zijn klanten als Zalando, De Bijenkorf, KPN en T-Mobile.

related partner content for mobile comes here

Voor Sinterklaas worden er meer webaankopen gedaan, maar voor kerst wordt er meer geld uitgegeven.

50 procent
Webwinkels zien hun klanten rond Kerstmis maar liefst 50 procent meer uitgeven dan in een reguliere week. Rond de intocht van Sinterklaas – het moment waarop mensen de meeste cadeaus kopen – is dat 14 procent meer dan normaal.

De gemiddelde aankoopbedragen zijn gebaseerd op gegevens uit 2012. Eerder maakte belangenorganisatie Thuiswinkel.org bekend dat de bestedingen per cadeau in 2013 naar verwachting nog iets hoger liggen. Online winkeliers die bij de belangenvereniging zijn aangesloten verwachten 47 procent extra omzet uit Sinterklaasaankopen. In 2012 lag die verwachte extra omzet op 42 procent.

Winkelstraat
De voorkeuren die Sinterklaas en de Kerstman op internet laten zien, komen overeen met die in de winkelstraat, aldus Zanox. Alleen wordt er in de winkelstraten in het weekend geshopt, en online vooral doordeweeks.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in