Overslaan en naar de inhoud gaan

Adidas lanceert Brazuca

Adidas lanceert nieuwe WK-bal: de Brazuca.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De naam van de bal, Brazuca, is in september 2012 door 1 miljoen Brazilianen gekozen. Het is voor het eerst dat de naam geselecteerd is via een publieke stemronde.

related partner content for mobile comes here

Over de bal
Brazuca is de lokale informele benaming voor een ‘Braziliaan’. Het verwijst naar de Braziliaanse manier van leven, vol passie en nationale trots. Het ontwerp op de bal verwijst naar de populaire en traditionele ‘Bahia bandjes’, symbool voor geloof en geluk. De kleuren stellen de Braziliaanse vlag en het officiële ‘2014 FIFA World Cup Brazil’ logo voor. De sterren op de bal verwijzen naar de nationale vlag en de status van Brazilië als winnaar van voorgaande WK-toernooien. Het binnenwerk van deze bal vinden we ook terug bij de Tango 12 (EK 2012), de Cafusa (Confederations Cup 2013) en de UEFA Champions League bal. De buitenkant is voorzien van een nieuwe technologie, een symmetrie van zes identieke panelen met een vernieuwende bovenlaag voor een verbeterde grip, stabiliteit en vlucht van de bal.



De Brazuca heeft zijn eigen twitter account,  waar de bal laat zien wie hij ontmoet in de aanloop naar de eerste WK wedstrijd in juni, van spelers, tot teams en ‘andere sterren’.

Bureau: \NEBOKO SMARTS

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in