Overslaan en naar de inhoud gaan

Journaal belazerd door handig excursiebureau

Wat een grap! Het excursiebureau dat ooit de liquidatietour verzon, kwam deze week met de crisistour.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het journaal wilde daar wel een reportage over maken maar kwam er pas laat achter dat het allemaal in scène gezet was: de mensen die zich voor de eerste editie hadden aangemeld bleken acteurs te zijn. ..

related partner content for mobile comes here

En nu is het Journaal gepikeerd: "voor leugens moet je niet bij het Journaal zijn".

Maar was het niet de sensatie- en entertainmentzucht van het journaal zélf dat hen blind maakte voor een nogal doorzichtig bericht? "Dit leek ons als redactie een aardig onderwerp voor het Journaal - de kredietcrisis met een knipoog - en dus gingen we vanmorgen op pad met de eerste groep."

Kijk zelf maar een opname van de rondleiding...

Het was nota bene een groep die je in je stoutste dromen niet bij elkaar kon verzinnen: een mevrouw die op zoek was naar een leuk uitje voor haar vriendinnen, een ouder echtpaar uit Purmerend en, ja hoor, twee daklozen die zich hadden aangemeld nadat ze in het Parool over de tour hadden gelezen...

Nou ja, in iedere geval ontstaat er een interessante discussie op de van het Journaal (op dit moment 40 reacties) over de stelling: mag je liegen om op tv te komen?

Natuurlijk wordt er verwezen naar clown die zogenaamd een vrouw bezwangerd zou hebben waar de Nederlandse pers (even) intrapte. En eerder hadden we het van Celavita.

Is het waar dat het de schone taak aan journalisten is om tijdig leugens te ontdekken? Theo, zou het Molblog team hier ook ingetrapt zijn?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in