Overslaan en naar de inhoud gaan

´Van anti-rookwaarschuwingen ga je meer roken´

In een boek dat gisteren is uitgekomen staat dat subliminale reclame bestaat en dat anti-rookwaarschuwingen een averechts effect hebben:…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het boek van de Amerikaan Martin Lindstrom heet 'Buyology: Truth and Lies About What We Buy'. Het veegt de vloer aan met diverse marketingwetten. Hij schrijft dat verborgen boodschappen, of subliminale reclame, wel degelijk worden opgepikt door de consument. die bedoeld is om door je onderbewuste opgepikt te worden. Het onderbewuste speelt bij de consument volgens hem een zeer grote rol.

related partner content for mobile comes here

Lindstrom, chairman-ceo van Lindstrom Co., werkte voor het boek samen met een team van onderzoekers uit het Britse Oxford. Zo´n 2.000 mensen uit vijf landen werden onderzocht. ´We maken de meeste beslissingen dagelijks in ons onderbewustzijn. Ik wilde echt onderzoeken waarom een merk ons aantrekt. Je kunt die vraag echt niet zomaar stellen en meteen een antwoord krijgen.´

Uit het onderzoek bleek dat de respondenten in hun onderbewustzijn met hele andere antwoorden kwamen dan ´normaal´. Zo bleek dat mensen die anti-rookwaarschuwingen zien juist meer willen roken. In het boek staat verder ook dat een merkenlogo niet zo belangrijk is als mensen denken, dat geluid en reuk krachtiger zijn dan visuele waarneming en dat product placement regelmatig niet werkt.

Bron: .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in