Overslaan en naar de inhoud gaan

Joint venture Talpa en Puji Star Media China

Het Nederlandse Talpa Holding en het Chinese Puji Star Media gaan een joint venture aan die zich richt op China en andere gebieden in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het nieuwe bedrijf, Talpa China Star, gaat zich in deze territoria concreet bezighouden met de productie en exploitatie van televisieformats uit de Talpa-catalogus. Puji Star Media is een toonaangevend tv-productiebedrijf in China. Bij Talpa China Star zal de focus liggen op de productie van lokale, Chineestalige versies van Talpa-formats ten behoeve van de Greater China Market. ‘The Voice’ werd eerder dit jaar al door Star China werd geproduceerd en bereikte meer dan 500 miljoen kijkers.

related partner content for mobile comes here

Pim Schmitz, CEO van Talpa Holding: 'Wij doen al jaren zaken op de Chinese TV-markt, maar op een veel keinere schaal. Talpa-formats als ‘I Love My Country’ (‘Ik Hou Van Holland’) en ‘Sing It’ zijn met groot succes in China geïntroduceerd, waarmee is aangetoond dat onze creativiteit, en onze bereidheid om productie know-how te delen, aanslaan in dit enorme land. Het nog grotere succes van ‘The Voice’ onderstreept dat alleen nog maar sterker. De joint venture met zo’n belangrijke partij als Puji Star Media stelt ons in staat onze oorspronkelijk format-ideeën optimaal te exploiteren en aan te passen aan de razendsnel groeiende Chinese mediamarkt. Kortom, dit is een belangrijke stap voor Talpa in China.'

Bij Puji Star Media verklaart men: 'Wij zijn enorm enthousiast over het vervolg van de samenwerking en de omzetting ervan in een partnerschap voor de lange termijn. Talpa is een van de succesrijkste ontwikkelaars van entertainmentformats voor televisie in de hele wereld, opgericht door John de Mol en bestuurd door hem en zijn team. De creativiteit van Talpa en de structuur van de formats die het bedrijf ontwikkelt, zijn bijzonder geschikt voor de Chinese markt en het Chineessprekende publiek. Natuurlijk kijken wij uit naar het tweede seizoen van ‘The Voice of China’, maar vooral ook naar de samenwerking met de mensen van Talpa. Gezamenlijk kunnen wij het onafzienbare aantal talenten waar China over beschikt op een positieve manier kanaliseren om ze, zowel lokaal als internationaal, voor het voetlicht te brengen.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in