Overslaan en naar de inhoud gaan

Integratie vraagt om variatie

Succesvolle geïntegreerde reclame is meer dan overal dezelfde boodschap vertellen. Variatie houdt het spannend.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Elke zichzelf respecterende adverteerder streeft er tegenwoordig naar zijn campagnes een geïntegreerd karakter te geven. Dat zorgt voor synergie en levert dus meer effect op. Maar hoe doe je dat?

related partner content for mobile comes here

Heel wat adverteerders laten hun uitingen zoveel mogelijk op elkaar lijken, want dat verhoogt de herkenbaarheid. Dat kan leiden tot een burnouteffect: het publiek krijgt er genoeg van en raakt verveeld. Door meer variatie aan te brengen in de uitingen, blijft het spannend. Behalve voor de traditionele media geldt dat ook voor internet: daar zijn inmiddels allerlei verschillende vormen van reclame mogelijk - van banners en online filmpjes tot speciale sites.

Daarnaast is het bij internet van belang dat de omgeving waarin wordt geadverteerd, betrouwbaar is. Want dat heeft zijn weerslag op de waardering van de internetgebruiker voor de reclame.

Bron: Journal of Advertising Research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in