Integratie vraagt om variatie


Elke zichzelf respecterende adverteerder streeft er tegenwoordig naar zijn campagnes een geïntegreerd karakter te geven. Dat zorgt voor synergie en levert dus meer effect op. Maar hoe doe je dat?
Heel wat adverteerders laten hun uitingen zoveel mogelijk op elkaar lijken, want dat verhoogt de herkenbaarheid. Dat kan leiden tot een burnouteffect: het publiek krijgt er genoeg van en raakt verveeld. Door meer variatie aan te brengen in de uitingen, blijft het spannend. Behalve voor de traditionele media geldt dat ook voor internet: daar zijn inmiddels allerlei verschillende vormen van reclame mogelijk - van banners en online filmpjes tot speciale sites.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDaarnaast is het bij internet van belang dat de omgeving waarin wordt geadverteerd, betrouwbaar is. Want dat heeft zijn weerslag op de waardering van de internetgebruiker voor de reclame.
Bron: Journal of Advertising Research
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid