Overslaan en naar de inhoud gaan

Wal-Mart start charmeoffensief

Wal-Mart ligt al enige tijd onder vuur in Amerika. Dit komt omdat er steeds meer gruwelverhalen naar voren komen hoe ze leveranciers maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar Wal-Mart lijkt nu een charmeoffensief te zijn begonnen. Gingen ze vorig jaar nog met hun propagandablog, ze doen het nu via de pers en met tv-spotjes.

related partner content for mobile comes here

Zo dat ze zich gaan inzetten om in 100 miljoen huishoudens in de VS vanaf 2008 de gloeilamp te vervangen door een spaarlamp. Hiermee willen ze een steentje bijdragen aan vermindering van het broeikaseffect en laten zien dat ze maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Ook zijn ze gestart met het uitzenden van zoetsappige spotjes waarmee ze vertellen hoe goed ze wel niet zijn voor de en hoeveel mensen ze wel niet .

De vraag is of het niet veel te laat is voor Wal-Mart om het imago op te poetsen. De meeste Amerikanen weten inmiddels wel hoe de vork in de steel zit en kopen er nog steeds omdat ze gewoon de goedkoopste zijn.

Misschien is het een idee voor Wal-Mart om eens een echt eerlijke marketingcampagne te lanceren: "We squeeze the life out of everyone we meet, and pass the savings on to you!"

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in