Wal-Mart start charmeoffensief


Maar Wal-Mart lijkt nu een charmeoffensief te zijn begonnen. Gingen ze vorig jaar nog gigantisch onderuit met hun propagandablog, ze doen het nu via de pers en met tv-spotjes.
Zo maakten ze begin dit jaar bekend dat ze zich gaan inzetten om in 100 miljoen huishoudens in de VS vanaf 2008 de gloeilamp te vervangen door een spaarlamp. Hiermee willen ze een steentje bijdragen aan vermindering van het broeikaseffect en laten zien dat ze maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOok zijn ze gestart met het uitzenden van zoetsappige spotjes waarmee ze vertellen hoe goed ze wel niet zijn voor de Amerikaanse gemeenschap en hoeveel mensen ze wel niet voorzien van een zorgverzekering.
De vraag is of het niet veel te laat is voor Wal-Mart om het imago op te poetsen. De meeste Amerikanen weten inmiddels wel hoe de vork in de steel zit en kopen er nog steeds omdat ze gewoon de goedkoopste zijn.
Misschien is het een idee voor Wal-Mart om eens een echt eerlijke marketingcampagne te lanceren: "We squeeze the life out of everyone we meet, and pass the savings on to you!"
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid