Overslaan en naar de inhoud gaan

Afhakende Google-adverteerders

Voor wie de handel op veiling Aalsmeer kent, zal het niet verbazen, maar toch: meer en meer adverteerders houden het voor gezien bij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor wie de handel op kent, zal het niet verbazen, maar toch: meer en meer adverteerders houden het voor gezien bij Google. De kliks worden te duur en ze leveren te weinig op. Hier staat natuurlijk twee keer hetzelfde: de kliks worden te duur, want het effect is relatief te laag geworden.

related partner content for mobile comes here

Zakenuitgave noteert de tegengeluiden van gefrustreerde adverteerders die de kosten per klik te hoog beginnen te vinden en Google vaaarwel zeggen.

Voorbeeld is tassenhandel die een budget van omgerekend zo'n 5 miljoen euro bij Google spendeerde in 2006. De kosten per klik bioj AdWords en AdSense lopen al op tot 45 procent van de prijs van het product. Dat staat er, maar wellicht wordt 45 procent van de marge bedoeld.

eBags gaat meer adverteren op papier. Marketwatch zegt dat ze nog vijf ondernemers sprak die genoeg hebben van Google, maar noemt er nog twee: Bare Necessities, die lingerie verkoopt, en Babyage.com.

Ze zagen de prijzen per klik met 40, 50 en 60 procent stijgen. Dat is te veel, vinden ze. En dat, zegt MarketWatch, remt de groei van de inkomsten van Google van 80 procent in 2006 tot 47 procent in 2007.

Lijkt me logisch: met het veilingmodel dat Google hanteert kom je automatisch aan plafonds en moet je het meer in meer volume en verbreding zoeken. Wat Google dan ook poogt te doen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in