Afhakende Google-adverteerders
Voor wie de handel op veiling Aalsmeer kent, zal het niet verbazen, maar toch: meer en meer adverteerders houden het voor gezien bij Google. De kliks worden te duur en ze leveren te weinig op. Hier staat natuurlijk twee keer hetzelfde: de kliks worden te duur, want het effect is relatief te laag geworden.
Zakenuitgave MarketWatch noteert de tegengeluiden van gefrustreerde adverteerders die de kosten per klik te hoog beginnen te vinden en Google vaaarwel zeggen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVoorbeeld is tassenhandel eBags.com die een budget van omgerekend zo'n 5 miljoen euro bij Google spendeerde in 2006. De kosten per klik bioj AdWords en AdSense lopen al op tot 45 procent van de prijs van het product. Dat staat er, maar wellicht wordt 45 procent van de marge bedoeld.
eBags gaat meer adverteren op papier. Marketwatch zegt dat ze nog vijf ondernemers sprak die genoeg hebben van Google, maar noemt er nog twee: Bare Necessities, die lingerie verkoopt, en Babyage.com.
Ze zagen de prijzen per klik met 40, 50 en 60 procent stijgen. Dat is te veel, vinden ze. En dat, zegt MarketWatch, remt de groei van de inkomsten van Google van 80 procent in 2006 tot 47 procent in 2007.
Lijkt me logisch: met het veilingmodel dat Google hanteert kom je automatisch aan plafonds en moet je het meer in meer volume en verbreding zoeken. Wat Google dan ook poogt te doen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid