Overslaan en naar de inhoud gaan

'Grote merken bieden gratis online muziek'

Binnen drie jaar is alle bekende muziek gratis online te beluisteren op sites van bekende merken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Grote bedrijven komen met gratis muziekportalen die worden betaald door sponsoring en advertenties, aldus Mark Manshanden, contentmanager bij KPN. Hij deed deze voorspelling afgelopen vrijdag tijdens het Noorderslag Seminar in Groningen, meldt .

related partner content for mobile comes here

’Ik denk dat je binnen drie jaar alle bekende muziek gratis kan beluisteren op sites van bedrijven als KPN, Essent, UPC en Orange. Zij gaan ervoor zorgen dat je alle populaire artiesten gratis kan streamen. Dan zal het nog moeilijker worden om mensen voor muziek te laten betalen.’ Manshanden denkt aan een concept met een 'mengeling van sponsoring en advertenties'. Daarmee moet genoeg te verdienen zijn om de 'webradio on demand' te bekostigen.

KPN is niet van plan zelf muziekuitgever te worden, maar houdt het bij de distributie. ‘We zouden het kunnen doen, maar de ambitie hebben we niet.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in