
Grote bedrijven komen met gratis muziekportalen die worden betaald door sponsoring en advertenties, aldus Mark Manshanden, contentmanager bij KPN. Hij deed deze voorspelling afgelopen vrijdag tijdens het Noorderslag Seminar in Groningen, meldt Emerce.
’Ik denk dat je binnen drie jaar alle bekende muziek gratis kan beluisteren op sites van bedrijven als KPN, Essent, UPC en Orange. Zij gaan ervoor zorgen dat je alle populaire artiesten gratis kan streamen. Dan zal het nog moeilijker worden om mensen voor muziek te laten betalen.’ Manshanden denkt aan een concept met een 'mengeling van sponsoring en advertenties'. Daarmee moet genoeg te verdienen zijn om de 'webradio on demand' te bekostigen.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeKPN is niet van plan zelf muziekuitgever te worden, maar houdt het bij de distributie. ‘We zouden het kunnen doen, maar de ambitie hebben we niet.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee