Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongerencampagne voor veiliger gebruik wachtwoorden

De nieuwe landelijke campagne ‘Je wachtwoord is alleen van jou’ van Digibewust moet jongeren leren hoe ze veiliger kunnen omgaan met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Digibewust dat onderdeel is van het ministerie van Economische Zaken, voert de in samenwerking met onder meer Kennisnet, MTV Networks en de stichting Mijn Kind Online. Door middel van commercials op televisie en gratis Boomerangkaarten op middelbare scholen en in bibliotheken, krijgen jongeren tips bij het verzinnen van een goed en veilig wachtwoord.Digibewust geeft bijvoorbeeld het advies om een goed te onthouden onzin-zin te bedenken waarvan de eerste letters van elk woord tezamen het wachtwoord vormen.

related partner content for mobile comes here

Als een wachtwoord in verkeerde handen valt, kan dat volgens de organisatie leiden tot online pesten, zoals het versturen van berichten uit iemands naam. Uit onderzoek is eerder gebleken dat jongeren erg gemakkelijk wachtwoorden uitwisselen met vrienden en vriendinnen. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in