Overslaan en naar de inhoud gaan

Iedereen een eigen TV kanaal

Berichten over continuïteit van nieuwe en oude media komen de laatste maanden steeds vaker in het nieuws. Zo draait NRCnext op volle…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opvallend is dat ik bijna niemand hoor over de wensen van de gebruiker, de mediaconsument, jij en ik. Blijft deze monddood? Nee, deze is kritisch en zal 'in the end' bepalend zijn voor de continuïteit van media. Waar ligt de toekomst om de mediaconsument te blijven boeien? Mijns inziens ligt die toekomst in de basisfilosofie van onder meer Relatieplanet. Waarom?

related partner content for mobile comes here

Laat ik eerst de succesformule van Relatieplanet kort toelichten. We nemen een man, we noemen hem Sjon, en hij zoekt een relatie met een vrouw. Niet zomaar een vrouw. Nee, een vrouw die voldoet aan zijn persoonlijke wensen. Klinkt logisch, toch?

Wat gaat Sjon doen. Heel simpel. Sjon kiest uit diverse criteria en selecteert op basis van zijn persoonlijke wensen zijn ideale gezelschap. Sjon weet dat de vrouwen uit zijn selectie blond, sportief en slank zijn. Kortom, de perfect match.

Laten we deze werkwijze eens toepassen op media. Sjon is, net als jij en ik, iemand die graag het nieuws volgt en 's avonds voor de TV of op internet zit. Laten we voor het gemak uitgaan van het feit dat iedereen binnenkort internet op zijn of haar TV heeft.

Via een eigen portal voert Sjon een aantal mediawensen in. Denk hierbij aan rubrieken als nieuws, voetbal, autoracen, beursnieuws, etc. Naar aanleiding van deze persoonlijke mediawensen verschijnen tal van TV programma's en websites op zijn persoonlijk portal. Indien Sjon dat wil kan hij hier ook zijn favoriete TV zenders en websites selecteren.

Sjon heeft nu zijn eigen TV kanaal via internet. Dit scheelt een hoop zappen en zoeken van interessante programma's en websites.

Op 'Sjon TV' vindt je onder 'beursnieuws' bijvoorbeeld de uitzendingen van RTL Z, maar ook alle content van BNR, FD en de Financiële Telegraaf. Kortom, customised content via een eigen internet portal op TV.

Ook voor adverteerders is dit de ideale toekomst. De persoonlijke portals bieden zoveel informatie over de wensen van de gebruiker dat zeer gericht kan worden geadverteerd. In plaats van massmedia gaan we naar personalmedia.

De vraag is, wie gaat dit als eerste opzetten? UPC, KPN of toch John de Mol? Of heb ik iets gemist en bestaat dit al?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in