Merkspagaat
Dat een Merk niet ver van zijn Merkbed moet afdwalen was een marketingwet. Maar nood breekt wet, of duidelijker, de Consumens zelf breekt die wet. Merken zullen van hun gebaande paden moeten afwijken en steeds meer de invloed van de Consumens laten gelden.
Een Merk als Heineken verlaat al langer de gebaande marketingpaden en is bereid de Consumens te volgen. Een recent bericht van en over Heineken in de laatste dagen van het vorig jaar maakte dat nog eens duidelijk. Heineken stapt in de koffie en thee trend.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAangejaagd door eigentijds gedrag drinkt de Consumens steeds meer koffie en thee. Alcoholhoudende drinks staan steeds meer onder druk van allerlei lifestyle bewegingen. De "coffee to go" past in een steeds diverse lifestyle en behoefte aan contact met jezelf.
Thee is coming, dat zien we aan allerlei gezondheids en dorstlessers bewegingen.
De kroeg is niet langer het domein van alleen alcoholhoudend. Je bent als Consumens nou eenmaal geen sulletje meer als je non-alcohol drinkt. Sterker je past daarmee in een tijdsbeeld dat zich alleen nog maar gaat versterken. Een reden te meer voor Merken om nog eens scherp naar hun Merkbeleid te kijken en wat leniger in hun denken te worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid