50-plussers zijn fit en ontrouw
‘Senioren’ worden nog steeds niet voor vol aangezien door de jeugdige marketing-goegemeente. De meeste senioren zijn fit, koopkrachtig en levenslustig.Madónna is 50.
Maar marketeers denken bij 50’ers nog steeds aan een uniforme grijze groep met één gemene deler: ouderdomskwalen. Terwijl marketeers wel segmenteren tussen 18-jarigen en 48-jarigen, zien zij de consumenten van tussen 50 en 80 als een homogeen segment. Met als gevolg: doelgroepreclame die door de meeste senioren wordt bestempeld als lachwekkend en paternalistisch.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaNog zo’n populaire misvatting is dat senioren loyaal zouden zijn aan merken en aanbieders. Niets is minder waar. Ze internetten zich suf en weten de prijsvergelijkingssites uitstekend te vinden. Ruim 60 procent van alle Britse senioren baseert de koopbeslissing louter op prijs. Daarmee zijn ze minder loyaal dan de 50-minners.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid