Overslaan en naar de inhoud gaan

50-plussers zijn fit en ontrouw

De ene 50’er is de andere niet. Behalve voor marketeers dan.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Senioren’ worden nog steeds niet voor vol aangezien door de jeugdige marketing-goegemeente. De meeste senioren zijn fit, koopkrachtig en levenslustig.Madónna is 50.

related partner content for mobile comes here

Maar marketeers denken bij 50’ers nog steeds aan een uniforme grijze groep met één gemene deler: ouderdomskwalen. Terwijl marketeers wel segmenteren tussen 18-jarigen en 48-jarigen, zien zij de consumenten van tussen 50 en 80 als een homogeen segment. Met als gevolg: doelgroepreclame die door de meeste senioren wordt bestempeld als lachwekkend en paternalistisch.

Nog zo’n populaire misvatting is dat senioren loyaal zouden zijn aan merken en aanbieders. Niets is minder waar. Ze internetten zich suf en weten de prijsvergelijkingssites uitstekend te vinden. Ruim 60 procent van alle Britse senioren baseert de koopbeslissing louter op prijs. Daarmee zijn ze minder loyaal dan de 50-minners.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in