Powned!


Ze moeten 50.000 betalende leden hebben en na een dag zaten ze al dik op een vijfde van het benodigde aantal. De achterban van Geenstijl is enorm loyaal en het zal me ook niks verbazen als ze het gaan halen.
Waar vele de ambitie hebben om iets dergelijks op poten te zetten is het Geenstijl gelukt om binnen korte tijd een zeer sterk merk neer te zetten en ik denk dat 2009 best wel eens het jaar van powNED! zou kunnen worden. En dat zal voor heel wat opschudding gaan zorgen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHier een stukje uit de wervingstekst op geenstijl.nl:
"Zo. We gaan beginnen. Vanaf vandaag kun je je inschrijven als lid van PowNed, de publieke omroepvereniging van GeenStijl. En daarmee zijn we weer een loopgraafje of dertig opgeschoven op het slagveld dat wereldheerschappij heet. Waarom een publieke omroep? Gewoon, omdat het kan! En omdat wij ook wel eens een greep willen doen in de 500 miljoen die jaarlijks over de slagboom van het Mediapark wordt gekieperd. Bovendien zijn wij van mening dat in het huidige publieke bestel een grote groep mensen niet wordt bediend. En dat gat gaan wij dichten.
Dat Geenstijl eigenzinnig is dat is een understatement. Maar die houding heeft ze wel gebracht waar ze nu staan met 120.000 bezoekers per dag. Op hun website leggen ze uit wat ze zijn. Hieruit blijkt deste meer hoe Geenstijl in het leven staat:
"Veel mensen noemen GeenStijl voor het gemak een weblog. Dat dekt de lading niet, maar goed. Op GeenStijl wisselen nieuwsfeiten, schandelijke onthullingen en journalistiek onderzoek elkaar af met luchtige onderwerpen en prettig gestoorde onzin. De redactie informeert dagelijks ruim 120.000 bezoekers over de andere kant van het nieuws. De site behoort tot de top 10 van best bezochte actualiteitensites van Nederland."
En mocht je erover nadenken om te adverteren op Geenstijl gezien de bezoekersaantallen...hier hun antwoord:
"Adverteren op sites als GeenStijl is niet eenvoudig. Onze doelgroep wil u niet, heeft een hekel aan reclame, banners en gelikte marketingboys. De doelgroep is kritisch. Wanneer een advertentie hen niet bevalt, dan horen we dat via de mail, voicemail en in de reacties. Slaat de uiting daarentegen aan, reken dan gerust op een grote betrokkenheid van de bezoekers bij het geadverteerde product."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid