Het Nieuwe Werken nog onbekend
Als gekeken wordt naar de huidige stand van zaken is er nog een grote stap te maken, aldus Blauw. Een minderheid van de werknemers vindt dat de werkgever voldoende faciliteiten biedt om flexibel(er) te werken. Een even zo groot deel vindt dit een belangrijke secundaire arbeidsvoorwaarde. Bij een deel van hen die wel flexibel zouden kunnen werken, is de werkgever nog niet zo enthousiast over Het Nieuwe Werken. Een vijfde van deze werknemers heeft een werkgever die niet toestaat dat zij hun eigen werktijden bepalen of op afstand werken en slechts een klein deel van deze werkgevers stimuleert het daadwerkelijk.
Bekendheid vergroten
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaNiet alleen kan Het Nieuwe Werken nog door veel meer werknemers worden toegepast, ook de bekendheid van de term en de betekenis hiervan kan nog vergroot worden. Van de werknemers weet slechts 13 procent wat de term inhoudt. Zelfs onder de werknemers die vrijwel altijd zelf mogen bepalen waar en wanneer ze werken kent 73 procent de term ”Het Nieuwe Werken” niet! Wanneer iemand wel van de term Het Nieuwe Werken gehoord heeft is dit meestal via collega’s, daarna het meest via internet. Ook wanneer men de afgelopen twee maanden over Het Nieuwe Werken heeft gesproken, gebeurde dit met name met collega’s. Toch geeft vier vijfde aan niet over het Nieuwe Werken gesproken te hebben, dit is dus ook in lijn met de lage bekendheid van de term.
Campagne
De campagne ‘Het Nieuwe Werken doe jezelf’ is een initiatief van een coalitie van bedrijven (onder andere Achmea, Microsoft,NS, Centraal Beheer, Postcodeloterij), overheid en Stichting Natuur en Milieu.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid