Overslaan en naar de inhoud gaan

Gouden Meetlat Opzij naar Dove

De Gouden Meetlat 2004, de adverteerderprijs van het maandblad Opzij, is gisteravond uitgereikt aan Dove en Initiative Media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De prijs jaarlijks wordt toegekend aan de meest emancipatoire advertentie die in Opzij heeft gestaan. Dove wint de Gouden Meetlat met de advertentie ‘Elke huid is mooi. Verzorg haar goed’.

related partner content for mobile comes here

De jury moest ook dit jaar weer kiezen uit de elf Zilveren Meetlat winnende uitingen. De keuze moest worden gemaakt voor de meest passende en dus emancipatoire advertentie. De jury bestond dit jaar uit Cisca Dresselhuys (hoofdredacteur Opzij), Jolien Schuerveld (Het Rijksmuseum) en Katrien Kleintjes (Mediamaatschap).

De campagne van Insinger de Beaufort ‒ de ironische tegenstelling tussen de zogenaamde afhankelijkheid van de afgebeelde vrouw en de onafhankelijkheid van de bank - eindigde op de tweede plaats. Rabobank eindigde op de derde plaats.

Cisca Dresselhuys overhandigde gisterenavond de prijs tijdens een feestelijk diner, dat opgeluisterd werd met een optreden van cabaretier Dolf Jansen. Het was de vijfde keer dat de prijs werd uitgereikt. De eerdere winnaars waren de Belastingdienst (2000), De Vereniging van de Kamers van Koophandel (2001), ABN-Amro (2002) en in 2003 Het Rijksmuseum.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in