Overslaan en naar de inhoud gaan

Goede doelen online: Elke gift is een heldendaad

Eerder schreef ik naar aanleiding van eigen onderzoek over goede doelen en de online aanwezigheid. Wat mij destijds opviel was de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerder schreef ik naar aanleiding van eigen onderzoek over . Wat mij destijds opviel was de gebrekkige aandacht voor de community van de organisatie. Er werd voornamelijk vanuit de organisatie zelf gedacht. Hierbij vergat men te denken aan intrinsieke motivatie als grote invloed op de betrokkenheid. Daar komt verandering in.

related partner content for mobile comes here

Uit de uitgevoerde bleek dat grote organisaties als Amnesty en Greenpeace regelmatig kritiek kregen. Instellingen met een relatief “bescheiden” opstelling als , en het werden veel beter beoordeeld. Het positieve sentiment werd gecreëerd door de achterban. Men was gemotiveerd online te delen waarom voor een goed doel werd gekozen, acties werden op touw gezet en het eigen netwerk werd aangesproken.

Goede doelen hadden naar mijn idee nog nauwelijks door hoe sociale media goed konden worden ingezet. Het slechts ouderwets vragen naar mijn geld motiveert en activeert mij niet om anderen aan te spreken op hun gevoel. Zoals reeds uit bleek wordt in 69% van de gevallen gedoneerd omdat men een band ervaart met het doel.

Dat ik gemotiveerd wil worden begrijpen sommige goede doelen wel. Waardering is een van de noodzakelijke ingrediënten en met de start van september, de maand waarin veel goede doelen collecteren, worden we in het zonnetje gezet. Elke gift is een heldendaad zo blijkt uit een ludieke video. Hiermee motiveren het , , het en de mij toch om ook de volgende keer wat in de groene bus te stoppen en deze boodschap met jullie te delen.

 / 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in