Overslaan en naar de inhoud gaan

Vanaf vandaag nieuw geluid reclameblokken

De Spot-zenders beginnen vandaag met het uitzenden van reclameblokken volgens de nieuwe geluidsnorm.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De door de EBU ontwikkelde techniek maakt het mogelijk om de gemiddelde luidheid van tv-commercials te meten. Tot nu toe konden alleen de pieken in het geluid gemeten en begrensd worden. Omdat niet alleen tv-commercials maar ook-promo’s volgens deze nieuwe norm geproduceerd worden, ervaart de tv-kijker geen grote verschillen meer in de hardheid van het geluid tussen programma’s en reclameblokken.

related partner content for mobile comes here

Nederland is een van de eerste landen die tot deze norm overgaat en dit op basis van zelfregulering doet. Landen als de Verenigde Staten, Italië en Frankrijk kiezen ervoor om dit met wetgeving af te dwingen. Verschillende partijen waaronder BVA, Vea en VCP hebben samengewerkt om per 1 september te kunnen beginnen met de nieuwe geluidsnorm voor reclameblokken.

Het moment is gelijk aangegrepen om over te stappen van Standard Definition (SD) naar High Definition (HD) als nieuwe norm voor tv-commercials. Nu de meerderheid van de zenders de uitzendfaciliteit volledig heeft ingericht op HD, is de tijd daar om de switch te maken, aldus .

Michel van der Voort, directeur Spot: ‘Het is fantastisch om te zien hoeveel werk er in de afgelopen maanden door alle partijen in de keten is verzet.' Hij noemt het 'de grootste revolutie in 60 jaar geschiedenis van tv-geluid'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in