Mediabranche wil opt-out-regeling cookies


Dat meldt NUzakelijk. Mediabedrijven vinden dat er nog te veel onduidelijkheden zijn rondom het Kamerbesluit, zeker als het gaat om de impact die een verplichte opt-in-regeling heeft op het gebruiksgemak van websites. Ook moet de Eerste Kamer de strengere regels nog goedkeuren.
Mediabedrijven kiezen daarom voor de opt-out-regeling. Vanaf dinsdag tonen de mediabedrijven en reclamenetwerken bij elke advertentie een icoontje dat naar een online ‘volg-me-niet-register’ leidt. Hier kan de bezoeker aangeven of hij cookies wil weigeren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS'Het is ons doel om de komende maanden het volg-me-niet-register over de gehele Nederlandse digitale branche uit te rollen', zegt Joris van Heukelom, voorzitter van IAB. Het register wordt volgens de IAB door mediabedrijven in heel Europa ingevoerd.
PvdA'er Martijn van Dam, een van de iniatiefnemers van de nieuwe 'cookiewet', is kritisch over het plan van de branche. Hij vindt dat het niet ver genoeg gaat. Gebruikers moeten volgens hem hoe dan ook toestemming geven.
Bron: Nuzakelijk/Villamedia.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid