Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe ik superpromoter werd van Kaartje2go

Veel nieuwe bedrijven hebben hun mond vol van ‘de beste service. Maar eerlijk gezegd, laat die service vaak te wensen over. Maar gisteren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanwege de tweede verjaardag van PR-bureau Coopr (vandaag) wilde ik "> en "> graag feliciteren. Ondanks dat ik geen klant ben, ben ik namelijk een enorme fan van de heren door de kennis en visies die ze delen . Maar hoe feliciteer je een bureau dat zich bezighoudt met online PR en contentmarketing? Met een ouderwets kaartje.

related partner content for mobile comes here

Eerste kaartje gratis
Nu ben ik niet zo thuis in de kaartjesverkoop. Mijn vrouw doet dat nog wel regelmatig (via Hallmark ofzo), maar meestal gebruik ik e-mail, Twitter of een ander sociaal kanaal. Het zal de beroepsdeformatie zijn… In mijn zoektocht stuitte ik dus op . Zij adverteren met een actie waarbij je eerste kaartje gratis is. Bij inschrijving ontvang je per mail een actiecode waarmee je eerste kaartje gratis is. Mooie propositie, vooral voor een nitwit op het gebied van postkaarten.

Tip 1: bied perspectief
Ik schreef me in, maakte een kaartje voor de boys en girls van Coopr, en ging naar de betaalmodule. De volgende boodschap verscheen: “Je kunt je wel aanmelden, maar je ontvangt geen actiecode voor een gratis kaart. Er is al een gratis kaart gebruikt op de computer waarmee je werkt. Toch recht op een gratis kaart? Mail dan de klantenservice.” Kijk, daar houden we van. Handelingsperspectief bieden is beter dan een voldongen feit.

Tip 2: manage de verwachtingen
Kaartje2go ontving een kort mailtje van me waarin ik vroeg of ik een actiecode kon krijgen. In de geautomatiseerde reactiemail stond: “Beste Hans, bedankt voor het stellen van je vraag. Vragen worden op werkdagen binnen 24 uur beantwoord.” Alweer goed! Een persoonlijke aanhef in de geautomatiseerde mail (life can be so simple!) en direct de verwachtingen managen.

Tip 3: overtref de verwachtingen
Nou, die reactie duurde geen 24 uur hoor. Binnen een half uur schreef klantenservice medewerker Klaas Korte me een mail die er kortweg op neer kwam dat mijn ip-adres al bij hen bekend was en dat het probleem daar dus in zat. Gevolgd door: “Ik heb nu voor jou een actiecode aangemaakt waarmee je alsnog een gratis kaartje kunt bestellen. Ik hoop dat dit een goede oplossing is voor je. Veel plezier met het maken van je kaart(en)!”. Kudo’s voor Klaas! Verwachtingen overtreffen en niet muggenziften over de spelregels. Zo maak je vrienden.

Tip 4: Stay tuned
Op mijn mail terug dat ik mijn bestelling had afgerond en een blog zou schrijven over deze ervaring, had ik geen reactie meer verwacht. Maar Klaas is de beroerdste niet: “Dank je voor je aardige berichtje! Leuk om te horen. Daar doen we het met zijn allen bij kaartje2go voor. We halen ons plezier uit het maken van mooie kaarten, en leuke reacties zijn voor ons de kroon op het werk. Wat leuk ook dat je over ons gaat schrijven! We gaan Molblog in de gaten houden, we zijn heel benieuwd :-)”. Interactie, van mens tot mens, stopt niet na het afwikkelen van het aankoopproces. Dat hebben ze daar goed begrepen!

Ken jij ook clubs waar ze deze principes goed hebben begrepen? Be a true superpromoter. Geef ze hieronder een pluim.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in