Overslaan en naar de inhoud gaan

Genomineerden PIRA Awards bekend

Zeeman, ABN Amro, Tele2 en Dopper zijn een paar van de genomineerden voor de ‘Positieve Invloed door Reclame Awards' (PIRA's).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een PIRA is een award voor een bedrijf dat jongeren in hun campagne eerlijk voorlicht, en helpt om minder geld uit te geven.

related partner content for mobile comes here

Met de jaarlijkse prijs wil Stichting Weet Wat Je Besteedt (WWJB) bedrijven en merken belonen die jongeren in hun reclame-uitingen eerlijk voorlichten over hun product en zelfs ook helpen om minder uit te geven.

Er is een award te verdelen in de categorieën ‘Vrije Tijd', ‘Geldzaken' en ‘Gadgets'. Daarnaast is er de PIRAAT; de award voor de campagne die de plank volledig misslaat.

Thea Hazel-Stals, directeur van WWJB: ‘Reclame is een belangrijk middel om het uitgavepatroon van jongeren te beïnvloeden. Dat betekent dat bedrijven indirect een aanzienlijke rol spelen in de manier waarop jongeren met geld omgaan. Bedrijven die een positieve invloed op jongeren uitoefenen via hun reclames mogen daarom best beloond worden.’

WWJB wil met de PIRA's een signaal geven aan bedrijven en reclamebureaus om bij de ontwikkeling van campagnes rekening houden met de effecten van reclameverleidingen op jongeren.

Stemmen op de PIRA's kan tot 18 maart via jongerenplatform .

Genomineerden voor de PIRA Awards 2012:
Categorie Vrije Tijd:
Zeeman
Dopper
ABN Amro

Categorie Geldzaken:
ABN Amro
ASN Bank
InShared

Categorie Gadgets:
Tele2
Telfort
Bliep

PIRAAT:
KFC
Voorschotje.nl

De PIRA wordt mede mogelijk gemaakt door KPMG, Microsoft Advertising, FunX, VEA, BVA, NJR, Young Works, RU Nijmegen, Bitescience en de Adformatiegroep.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in