Genomineerden PIRA Awards bekend


Een PIRA is een award voor een bedrijf dat jongeren in hun campagne eerlijk voorlicht, en helpt om minder geld uit te geven.
Met de jaarlijkse prijs wil Stichting Weet Wat Je Besteedt (WWJB) bedrijven en merken belonen die jongeren in hun reclame-uitingen eerlijk voorlichten over hun product en zelfs ook helpen om minder uit te geven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEr is een award te verdelen in de categorieën ‘Vrije Tijd', ‘Geldzaken' en ‘Gadgets'. Daarnaast is er de PIRAAT; de award voor de campagne die de plank volledig misslaat.
Thea Hazel-Stals, directeur van WWJB: ‘Reclame is een belangrijk middel om het uitgavepatroon van jongeren te beïnvloeden. Dat betekent dat bedrijven indirect een aanzienlijke rol spelen in de manier waarop jongeren met geld omgaan. Bedrijven die een positieve invloed op jongeren uitoefenen via hun reclames mogen daarom best beloond worden.’
WWJB wil met de PIRA's een signaal geven aan bedrijven en reclamebureaus om bij de ontwikkeling van campagnes rekening houden met de effecten van reclameverleidingen op jongeren.
Stemmen op de PIRA's kan tot 18 maart via jongerenplatform Edgie.nl .
Genomineerden voor de PIRA Awards 2012:
Categorie Vrije Tijd:
Zeeman
Dopper
ABN Amro
Categorie Geldzaken:
ABN Amro
ASN Bank
InShared
Categorie Gadgets:
Tele2
Telfort
Bliep
PIRAAT:
KFC
Voorschotje.nl
De PIRA wordt mede mogelijk gemaakt door KPMG, Microsoft Advertising, FunX, VEA, BVA, NJR, Young Works, RU Nijmegen, Bitescience en de Adformatiegroep.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid