Overslaan en naar de inhoud gaan

FD schrijft scoop toe aan ‘fout van PR-bureau’, maar verwijdert dit uit artikel

Het FD heeft een zinsnede waarin het een scoop toeschrijft aan ‘een vergissing van een pr-bureau' achteraf uit het artikel…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het FD heeft een zinsnede waarin het een scoop toeschrijft aan ‘een vergissing van een pr-bureau&; achteraf uit het artikel verwijderd.

related partner content for mobile comes here

De financiële krant dat Bpost een nieuwe poging doet om PostNL  over te nemen. Dat zou blijken uit een vertrouwelijk document in handen van Het Financieele Dagblad. De krant schrijft dat dit &;door een vergissing van een PR-bureau&; in zijn handen is gekomen. 

Misschien ingestoken

Een dag later is de zinssnede uit het artikel verdwenen. De redactie van de krant is er niet meer zo zeker van of de informatie over de overnameplannen wel door een fout bij het FD terecht is gekomen. ‘We weten niet of het per ongeluk is gebeurd’, aldus FD-redacteur Gijs den Brinker. ‘Het kan ingestoken zijn. Dat zou overigens wel erg bijzonder zijn.’

PostNL liet weten &;onaangenaam verrast&; te zijn door het bericht. Uit de reactie van Bpost is op te maken dat er geen opzet in het spel is. In een meldt de onderneming dat ze verrast is door het ‘onopzettelijk lek van een intern en vertrouwelijk werkdocument’ en dit betreurt.

Lippen op elkaar

Welk bureau voor het lek heeft gezorgd, wordt overigens niet duidelijk. Gijs den Brinker van het FD wil de naam niet prijsgeven, en ook woordvoerster Barbara Van Speybroeck van Bpost houdt de naam ervan voor zich:

‘Wij gaan er nu niets over kunnen zeggen. Het gaat over een fout van een extern adviesbureau in Nederland, een lobbykantoor. Die naam kan ik niet met u delen, maar zij hebben geheel onopzettelijk het lek veroorzaakt.’ 

Fotocredits: ANP - de Waal, Remko

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in