Facebook: veel fans betekent meer investeren


Het social network organiseerde vorige week een groot evenement in het Nationaal Historisch Museum, waarbij het een aantal aankondigingen voor toekomst deed. De belangrijkste boodschap: Sociaal op grote schaal is niet meer gratis. En: adverteerders zouden een advertentie voortaan als een ‘verhaal’ moeten zien.
Facebook gaat naar de beurs, dus moet het bedrijf winst gaan maken. De nieuwe tool Reach Generator moet daarbij helpen. Hiermee kunnen marketeers bereik kopen. De tool pakt een beetje content van de pagina en bewerkt dit tot een advertentie. Kosten hangen af van de grootte van het aantal fans op de merkenpagina.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSFacebook hoopt dat meer gebruikers zo content van merken gaan zien. Wat merken ook investeren in een pagina op Facebook: op dit moment ziet slechts 16 procent van de gebruikers de organische content van adverteerders, bijvoorbeeld omdat ze fan zijn van een merk. Met deze nieuwe tool zou het merk tot 75 procent meer zichtbaar kunnen worden. Merken kunnen zo makkelijker werken aan schaalvergroting. Tegen betaling, weliswaar.
Facebook zet daarnaast in op ‘premium’ advertenties, mobile advertising en advertenties op de uitlogpagina. Adverteerders krijgen nog geen toegang tot de best bezochte pagina van Facebook: de log-in pagina.
Bron: Adage
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid