Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook: veel fans betekent meer investeren

Facebook vindt dat marketeers veel meer moeten investeren in adverteren en content, als ze hun fanbase op het social network willen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het social network organiseerde vorige week een groot evenement in het Nationaal Historisch Museum, waarbij het een aantal aankondigingen voor toekomst deed. De belangrijkste boodschap: Sociaal op grote schaal is niet meer gratis. En: adverteerders zouden een advertentie voortaan als een ‘verhaal’ moeten zien.

related partner content for mobile comes here

Facebook gaat naar de beurs, dus moet het bedrijf winst gaan maken. De nieuwe tool Reach Generator moet daarbij helpen. Hiermee kunnen marketeers bereik kopen. De tool pakt een beetje content van de pagina en bewerkt dit tot een advertentie. Kosten hangen af van de grootte van het aantal fans op de merkenpagina.

Facebook hoopt dat meer gebruikers zo content van merken gaan zien. Wat merken ook investeren in een pagina op Facebook: op dit moment ziet slechts 16 procent van de gebruikers de organische content van adverteerders, bijvoorbeeld omdat ze fan zijn van een merk. Met deze nieuwe tool zou het merk tot 75 procent meer zichtbaar kunnen worden. Merken kunnen zo makkelijker werken aan schaalvergroting. Tegen betaling, weliswaar.

Facebook zet daarnaast in op ‘premium’ advertenties, mobile advertising en advertenties op de uitlogpagina. Adverteerders krijgen nog geen toegang tot de best bezochte pagina van Facebook: de log-in pagina.

Bron: Adage

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in