'Overname Bol.com opportunistische aankoop'
'De overname door Ahold van onlinewinkel bol.com is een 'opportunistische aankoop, want het is een business die Ahold niet gewend is.'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Dat zegt supermarktkenner Paul Moers van marketingbureau PM.SMS over de transactie. 'Het is een poging om weer iets nieuws te gaan doen, nu de supermarktomzetten onder zware druk komen te staan.' Hij wijst erop dat een vergelijkbare poging met het Amerikaanse Foodservice destijds desastreus is verlopen. Toen was er ook geen sprake van synergie, ook met de aankoop van bol.com ziet Moers weinig synergie.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Wehkamp.nl was nog een betere aankoop geweest, stelt de marketingdeskundige. Dat onlinewarenhuis zit veel breder in het non-foodassortiment dan Bol.com. 'Dat zou je dan echt op de kaart kunnen zetten', aldus Moers.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid