Overslaan en naar de inhoud gaan

'Overname Bol.com opportunistische aankoop'

'De overname door Ahold van onlinewinkel bol.com is een 'opportunistische aankoop, want het is een business die Ahold niet gewend is.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt supermarktkenner Paul Moers van marketingbureau PM.SMS over de transactie. 'Het is een poging om weer iets nieuws te gaan doen, nu de supermarktomzetten onder zware druk komen te staan.' Hij wijst erop dat een vergelijkbare poging met het Amerikaanse Foodservice destijds desastreus is verlopen. Toen was er ook geen sprake van synergie, ook met de aankoop van ziet Moers weinig synergie.

related partner content for mobile comes here

was nog een betere aankoop geweest, stelt de marketingdeskundige. Dat onlinewarenhuis zit veel breder in het non-foodassortiment dan Bol.com. 'Dat zou je dan echt op de kaart kunnen zetten', aldus Moers.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in