Overslaan en naar de inhoud gaan

Posterscope lanceert OOH ‘mobile workforce’

Samenwerking met Roamler moet inzicht geven in de uitvoering van campagnes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanaf heden beschikt Posterscope Netherlands over een out of home ‘mobile workforce’ uitgerust met een iPhone app, die kan controleren of een buitenreclamecampagne goed is uitgevoerd. Door de samenwerking met Roamler (waarvan Posterscope één van de launching partners is), kan volgens Posterscope een snelle en goedkope controle worden uitgevoerd, met landelijke dekking.

related partner content for mobile comes here

Bas van den Hoogen, Country Manager van Posterscope Netherlands: ‘Met dit Out of Home reportersteam van ruim 5.000 Roamlers verzamelen we landelijke informatie in beeld en tekst over de uitvoering van out of home campagnes, en kunnen we verbeterpunten aandragen waarop geanticipeerd kan worden.’

Posterscope vindt dat out of home tot voor kort het enige massamedium was dat geen inzicht gaf in de uitvoering van campagnes omdat het simpelweg te arbeidsintensief en te duur was. ‘De controle met Roamler maakt het medium inzichtelijker en transparanter en levert waardevolle informatie op voor alle stakeholders: adverteerders, mediabureaus en exploitanten.’

De werving van de ‘mobile workforce’ wordt gedaan door Roamler. Alleen deelnemers die een trainingsprogramma volgen en 15 opdrachten goed volbrengen mogen zich Roamler noemen en komen in aanmerking voor betaalde opdrachten. Zij ontvangen een pushbericht op hun iPhone dat er een opdracht beschikbaar is zodra zij zich op een bepaalde afstand bevinden van een abri of billboard. De Roamler maakt een foto en beantwoordt vragen. Die informatie komt beschikbaar op een online dashboard. Volgens Thijs Verheugen, marketing director bij Posterscope, wordt gemiddeld 20% van het totaal aantal objecten van een campagne gecontroleerd. Wanneer het om een campagne gaat waarin netwerken van verschillende exploitanten worden gecombineerd, dan worden minimaal 165 objecten per exploitant gecontroleerd. ‘Voldoende om betrouwbare uitspraken te doen.’ De object steekproef wordt getrokken door de onderzoeksafdeling Posterscope Insight. Hoeveel de Roamlers, die het controlewerk doen, betaald krijgen, kan Verheugen niet zeggen: ‘Dat verschilt per opdracht, campagne en klant.’ Afrekening vindt plaats via PayPal.

Voor een beknopte uitleg over hoe Roamler werkt, zie onderstaande video:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in