Overslaan en naar de inhoud gaan

NMa onderzoekt fusie snackfabrikanten

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) doet een 'diepgaand onderzoek' naar de fusie tussen de snackproducenten Buitenfood (bekend van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mogelijk wordt de concurrentie voor de productie en verkoop van diepvriessnacks hierdoor belemmerd. De NMa besloot ook dat voor de fusie een vergunning is vereist. De twee bedrijven krijgen door de fusie een groot marktaandeel en daardoor een sterke positie bij de verkoop van diepvriessnacks aan afnemers, zoals de detail- en groothandel, hotels en restaurants.

related partner content for mobile comes here

'Doordat de twee belangrijkste producenten samen gaan, worden de keuzemogelijkheden voor afnemers van diepvriessnacks en uiteindelijk de consument beperkt. Dit zou kunnen leiden tot hogere prijzen, mindere kwaliteit of verminderde keuze', aldus de NMa.

De samensmelting van de twee snackbedrijven zou een onderneming opleveren met een omzet van 246 miljoen euro en een personeelsomvang van circa 1100 werknemers.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in