'Eenderde Nederlandse social media gebruikers linkt met merken'
Uit dit korte vervolg-onderzoek op ‘Trends in Digitale Media’ blijkt dat Twitteraars gemiddeld 2,9 merken voglen, terwijl Facebook leden gemiddeld 2,2 merken liken. Gebruikers van Hyves zijn vriend van gemiddeld 1,8 merken.
Jongeren in de leeftijd 13-34 jaar linken volgens het onderzoeker vaker via social media met merken dan oudere leden. Ook hoogopgeleiden hebben bij zowel Facebook, Hyves als Twitter significant vaker een connectie met merken. Opvallend volgens de onderzoekers is dat vrouwen op Facebook en op Hyves vaker in connectie zijn met merken dan mannen. Op Twitter is dit juist andersom: hier linken mannen vaker met merken dan vrouwen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaBij Facebook is volgens de onderzoekers ook opvallend dat vooral mensen die weinig televisie kijken zich met merken linken. Dit verschil is bij Hyves en Twitter niet te zien.
Als het onderzoek wordt doorgetrokken naar heel Nederland blijkt dat eenvijfde van alle Nederlanders in de leeftijd 13-plus is gelinkt met merken via Facebook, Hyves en/of Twitter.
Het onderzoek is uitgevoerd onder een representatieve steekproef van circa 75.000 Nederlanders in de leeftijd 13-plus die gebruik maken van internet (87% van de Nederlandse bevolking 13-plus).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid