Overslaan en naar de inhoud gaan

'Eenderde Nederlandse social media gebruikers linkt met merken'

Eén op de drie Nederlandse Facebook leden en Twitteraars zijn via social media gelinked met merken. Bij Hyves is dit één op de vier…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit dit korte vervolg-onderzoek op ‘Trends in Digitale Media’ blijkt dat Twitteraars gemiddeld 2,9 merken voglen, terwijl Facebook leden gemiddeld 2,2 merken liken. Gebruikers van Hyves zijn vriend van gemiddeld 1,8 merken.

related partner content for mobile comes here

Jongeren in de leeftijd 13-34 jaar linken volgens het onderzoeker vaker via social media met merken dan oudere leden. Ook hoogopgeleiden hebben bij zowel Facebook, Hyves als Twitter significant vaker een connectie met merken. Opvallend volgens de onderzoekers is dat vrouwen op Facebook en op Hyves vaker in connectie zijn met merken dan mannen. Op Twitter is dit juist andersom: hier linken mannen vaker met merken dan vrouwen.

Bij Facebook is volgens de onderzoekers ook opvallend dat vooral mensen die weinig televisie kijken zich met merken linken. Dit verschil is bij Hyves en Twitter niet te zien.

Als het onderzoek wordt doorgetrokken naar heel Nederland blijkt dat eenvijfde van alle Nederlanders in de leeftijd 13-plus is gelinkt met merken via Facebook, Hyves en/of Twitter.

Het onderzoek is uitgevoerd onder een representatieve steekproef van circa 75.000 Nederlanders in de leeftijd 13-plus die gebruik maken van internet (87% van de Nederlandse bevolking 13-plus).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in