Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G start digitale Olympische actie

De Olympische acties komen op gang in Groot-Brittannië. Procter & Gamble lanceert deze week een grote, digitale campagne ter…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne werkt toe naar moederdag, die in Groot-Brittannië al in maart valt. Consumenten kunnen een video uploaden waarin ze hun moeder bedanken. Hiermee maken ze kans op een kaartje voor de Olympische Spelen.

related partner content for mobile comes here

P&G heeft Olympische merkambassadeurs aangesteld: zwemster Keri-Anne Payne en hardloopster Paula Radcliffe. Ze zijn online te zien met een boodschap aan hun eigen moeder. De atleten vormen een hart met hun handen, en dat is ook het symbool waarmee P&G hoopt een beweging in gang te zetten, een beweging die verder gaat dan de online video.

Printcampagnes moeten traffic naar het platform genereren. Daarnaast zal ex-Spice Girl Melanie C (ze maakt ook reclame voor het P&G-merk Pampers) worden opgevoerd in een grote pr-campagne.

Los van deze campagne kunnen Britse consumenten ook tickets voor de Spelen winnen als ze Fairy en Gillette-producten kopen. In totaal heeft P&G 6000 kaarten tot zijn beschikking, en 90 procent daarvan wordt weggegeven aan de Britse consumenten.

Thank you Mum is de eerste grote online campagne van P&G sinds de aankondiging van het bedrijf een groot deel van de marketingactiviteiten naar de digitale kanalen te verhuizen. Vorige maand melde de fabrikant 1 miljard dollar van de marketingkosten te willen bezuinigen, door marketing efficienter in te zetten en goedkopere digitale kanalen te gebruiken. De bezuinigingsmaatregel is onderdeel van een grotere bezuiniging van 10 miljard dollar.

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in