P&G start digitale Olympische actie
De campagne werkt toe naar moederdag, die in Groot-Brittannië al in maart valt. Consumenten kunnen een video uploaden waarin ze hun moeder bedanken. Hiermee maken ze kans op een kaartje voor de Olympische Spelen.
P&G heeft Olympische merkambassadeurs aangesteld: zwemster Keri-Anne Payne en hardloopster Paula Radcliffe. Ze zijn online te zien met een boodschap aan hun eigen moeder. De atleten vormen een hart met hun handen, en dat is ook het symbool waarmee P&G hoopt een beweging in gang te zetten, een beweging die verder gaat dan de online video.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaPrintcampagnes moeten traffic naar het platform genereren. Daarnaast zal ex-Spice Girl Melanie C (ze maakt ook reclame voor het P&G-merk Pampers) worden opgevoerd in een grote pr-campagne.
Los van deze campagne kunnen Britse consumenten ook tickets voor de Spelen winnen als ze Fairy en Gillette-producten kopen. In totaal heeft P&G 6000 kaarten tot zijn beschikking, en 90 procent daarvan wordt weggegeven aan de Britse consumenten.
Thank you Mum is de eerste grote online campagne van P&G sinds de aankondiging van het bedrijf een groot deel van de marketingactiviteiten naar de digitale kanalen te verhuizen. Vorige maand melde de fabrikant 1 miljard dollar van de marketingkosten te willen bezuinigen, door marketing efficienter in te zetten en goedkopere digitale kanalen te gebruiken. De bezuinigingsmaatregel is onderdeel van een grotere bezuiniging van 10 miljard dollar.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid