Overslaan en naar de inhoud gaan

Europeanen besteden 51 miljard euro aan kerstinkopen

De grote investeringen van internetondernemers gaan dit kerstseizoen hun vruchten afwerpen, zo voorspelt Forrester Research in het nieuwe…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De grote investeringen van internetondernemers gaan dit kerstseizoen hun vruchten afwerpen, zo voorspelt in het nieuwe rapport 'Europe's 2007 Christmas: An Online Retail Wonderland'.

related partner content for mobile comes here

Het bureau verwacht dat Europeanen dit jaar 51 miljard euro aan online kerstinkopen zullen uitgeven, en dat is een groei van 58 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Victoria Bracewell Lewis, senior analist bij Forrester Research: '58 procent van de Europese online consumenten zal dit jaar een online aankoop doen.'

Eerder was de verwachting dat de grootste groei in online retail wel voorbij was, nu zoveel mensen een breedbandabonnement hebben en gewend zijn aan online shoppen.

Patti Freeman Evans, senior retail analist bij Jupiter Research, een maand geleden op : 'De meeste mensen die online willen kopen, zijn nu wel online. Als je kijkt naar gedragsverandering en adoptie van het kanaal, dan is de grootste groei achter de rug.'

Maar omdat veel ondernemers hun shops hebben verbeterd en het aantal productcategorieën online flink hebben uitgebreid, verwacht Forrester dat de groei zich nog wel eventjes voortzet.

De top3 retailcategorie retailcategorieën dit jaar: vakanties, kleding en consumentenelektronica.

Nederlandse consumenten zullen de komende maanden overigens voor 1,9 miljard euro uitgeven, aldus Forrester.

Het rapport is vanaf morgen te koop via deze , op staan alvast de belangrijkste bevindingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in