Europeanen besteden 51 miljard euro aan kerstinkopen


De grote investeringen van internetondernemers gaan dit kerstseizoen hun vruchten afwerpen, zo voorspelt Forrester Research in het nieuwe rapport 'Europe's 2007 Christmas: An Online Retail Wonderland'.
Het bureau verwacht dat Europeanen dit jaar 51 miljard euro aan online kerstinkopen zullen uitgeven, en dat is een groei van 58 procent ten opzichte van het jaar ervoor.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVictoria Bracewell Lewis, senior analist bij Forrester Research: '58 procent van de Europese online consumenten zal dit jaar een online aankoop doen.'
Eerder was de verwachting dat de grootste groei in online retail wel voorbij was, nu zoveel mensen een breedbandabonnement hebben en gewend zijn aan online shoppen.
Patti Freeman Evans, senior retail analist bij Jupiter Research, een maand geleden op MSNBC: 'De meeste mensen die online willen kopen, zijn nu wel online. Als je kijkt naar gedragsverandering en adoptie van het kanaal, dan is de grootste groei achter de rug.'
Maar omdat veel ondernemers hun shops hebben verbeterd en het aantal productcategorieën online flink hebben uitgebreid, verwacht Forrester dat de groei zich nog wel eventjes voortzet.
De top3 retailcategorie retailcategorieën dit jaar: vakanties, kleding en consumentenelektronica.
Nederlandse consumenten zullen de komende maanden overigens voor 1,9 miljard euro uitgeven, aldus Forrester.
Het rapport is vanaf morgen te koop via deze link, op Marketing Online staan alvast de belangrijkste bevindingen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid