Groei en personeelstekort pr-industrie


Het pr-bureau deed onderzoek naar pr-ontwikkelingen en ondervroeg 150 senior managers in de VS en de EMEA-regio. De respondenten, voornamelijk verantwoordelijk voor marketing en pr, zijn ondervraagd over hun taken, problemen en prioriteiten voor de komende twaalf maanden.
95 procent van de ondervraagden zegt dat pr als een van de belangrijkste bedrijfsfuncties in hun organisatie wordt gezien, waarbij technologieën voor sociale media de budgetten en de betrokkenheid van de ceo vergroten.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNiet alleen het aantrekken van goede pr-mensen vormt een uitdaging, meent Lewis PR. De pr/marketing vertegenwoordigers noemen het opbouwen van hun merknaam (21 procent) en het managen van interne belanghebbenden als andere aandachtspunten. Opmerkelijk is de bezorgdheid over het tekort aan mid-level pr-personeel.
Op de vraag wat een pr-bureau een goed bureau maakt, werd kennis van de markt waarin het bedrijf zich beweegt het meest genoemd (29 procent). Het gebrek hieraan vormt de grootste frustratie (32 procent). Het onderzoek wijst ook uit dat pr-bedrijven worden geselecteerd door middel van mond-tot-mondreclame en aanbevelingen door collega's. Slechts acht procent vindt het leveren van de diensten binnen het budget een topprioriteit.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid