Overslaan en naar de inhoud gaan

Eerste Indruk: APP de film

Na een aantal jaren 3D-films in de bios, lijkt de film APP een nieuwe bioscoopsensatie te gaan worden. Deze week had ik het genoegen om in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na een aantal jaren 3D-films in de bios, lijkt een nieuwe bioscoopsensatie te gaan worden. Deze week had ik het genoegen om in Tuschinski de voorpremière van deze Nederlandse film te zien. Veel mensen zullen misschien bij het woord: 'Nederlandse' direct afschikken, vooral wanneer je net tenenkrommende gedrochten van films als Verliefd op Ibiza of nog erger Ushi must Marry voor je kiezen hebt gehad. APP is echter een spannende film, die vooral bij het publiek onder de 30 jaar goed ontvangen zal worden. En dit maal mag je zelfs je smartphone aanhouden!

related partner content for mobile comes here

Hollywood
Sterker nog: er wordt aan het begin zelfs gevraagd om je smartphone aan te houden. Voor de film is een speciale second screen app gemaakt, die door de film heen een extra ervaring mee geeft via je smartphone. Film-Director Bobby Boermans deed een korte intro over het maken van de film en gaf aan dat de film groots wordt uitgerold in Nederland. In meer dan 120 bioscoopzalen zal de film gaan draaien, wat ongeveer evenveel is als de laatste James Bond film. Het geeft goed aan dat oa Pathé groot vertrouwen in deze nieuwe bioscoopervaring heeft. Er is ook reeds interesse getoont uit Hollywood. Dit is uiteraard zeer interessant voor de filmproducent, maar ook voor de ontwikkelaar van de second screen app: Service2Media.

de Film
Even in een paar zinnen, waar de film over gaat. De eigenzinnige en stoere studente Anna is gehecht aan haar smartphone, die geen moment van haar zijde wijkt. Haar grootste zorg is haar jongere broer Stijn, die na een aanrijding aan dwarslaesie heeft opgelopen en revalideert. Haar smartphone wordt geïnfecteerd door een APP. dat opeens haar leven begint te beheersen, komt ook het leven van haar broer in gevaar en worden beiden meegesleurd in een huiveringwekkend avontuur.

de App
De app speelt dus niet een belangrijke rol in de film, maar ook voor de bioscoopbezoeker. De app maakt tijdens de film geen gebruik van internet en da's maar goed ook, want uit eigen ervaring weet ik dat dit in bioscopen niet altijd even best is. Aan te raden is om de app dan ook alvast thuis te downloaden. Op een iPhone en Samsung Galaxy Note 2 heb ik de app in de bioscoopzaal getest. De app werkte accuraat en is gelukkig geen batterijslurper, al is een enig gevulde smartphone wel aan te raden. De app geeft een extra dimensie aan de film, maar de film is zeker ook zonder app te bekijken.

Second screen
Voor de eerste second screen bioscoopfilm wereldwijd is het een mooi experiment om te zien of de meeste bioscoopgangers ook daadwerkelijk de app gaan gebruiken. Als dat het geval is, zou het mooi zijn om in (internationale) vervolgen de second screen ervaring een nog prominentere rol te geven. Op een totale integratie tussen 1e en 2e scherm zit ik trouwens ook op televisie nog te wachten. Laten we hopen dat de televisie en film wereld verdere stappen hierin durft te maken.

De film is vanaf 4 april op het grote doek te zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in