Overslaan en naar de inhoud gaan

(Commercial) FNV richt pijlen op Albert Heijn

FNV Bondgenoten lanceert een televisiecommercial, waarin men Albert Heijn vraagt om beter om te gaan met het distributiepersoneel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het was al eerder in het nieuws: de vakbonden klagen dat Albert Heijn zijn personeel in de distributiecenta te hard laat werken. Daarnaast heeft de helft van de werknemers geen contract, aldus de vakbonden. En daar moet iets aan worden gedaan. Maar een protestmars, dat is zo 1995...
FNV Bondgenoten dacht: 'Wat Wakker Dier kan met de plofkip-campagne, dan kunnen wij ook.'

related partner content for mobile comes here

Dus gaat de reclamespot van de Distributiewerkers en Ton Heerts vanavond in première, in het reclameblok voor het NOS-journaal van 20.00 uur, op Nederland 1 NPO 1. In deze commercial vragen zij ‘AH weer Albert Heijn te zijn’. Albert Heijn jr liet ooit een beeld van een winkelende mevrouw voor de ingang van het hoofdkantoor zetten, opdat de werknemers nooit vergeten voor wie zij werken.Daar plaatst FNV nu een beeld naast, zodat ze ook nooit vergeten met wie ze werken.

Update: Albert Heijn in een reactie op de aankondiging van FNV Bondgenoten:

We hebben met verbazing kennis genomen van de televisiespot van FNV Bondgenoten waarin de betrokkenheid van Albert Heijn bij onze medewerkers in twijfel getrokken wordt.
Verbazing omdat we sinds september 2012 met FNV Bondgenoten om tafel zitten om te komen tot een goede CAO voor onze zeer gewaardeerde distributiemedewerkers. Een CAO waarvoor wij in woord en daad respect en waardering tonen voor al onze distributiemedewerkers: zowel voor onze vaste medewerkers als voor onze uitzendkrachten. Een paar elementen uit deze CAO: we geven onze medewerkers baanzekerheid voor meerdere jaren. En we bieden medewerkers een meer dan marktconforme loonstijging van 3,5% in 2 jaar, die ook geldt voor al onze uitzendkrachten.

CNV Dienstenbond gaat akkoord met ons bod maar FNV Bondgenoten heeft ons vorige week dinsdag een ultimatum overhandigd waarvoor wij t/m 13 maart de tijd hebben gegeven om te reageren. We zijn verbaasd dat FNV Bondgenoten vóór het aflopen van hun eigen ultimatum een dergelijke televisiespot heeft gemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in