Overslaan en naar de inhoud gaan

Een gehoortest verpakt als mobiel spelletje

Game moet gehoorbeschadiging bij jongeren constateren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van het RIVM blijkt dat tot 60% van jongeren die hebben meegedaan aan een zelftest aangeven dat ze weleens een piep horen na het uitgaan. Zo&;n 20% heeft die piep zelfs permanent, wat wijst op een onherstelbare gehoorbeschadiging. Toch zijn weinig jongeren te porren voor een zelftest. Ze zien een slecht gehoor vooral als ouderenprobleem. zelfs aan jongeren gevraagd mee te denken met het opzetten van een campagne tegengehoorschade. In Israël hebben ze echter al een interessante jongerencampagne opgezet.

related partner content for mobile comes here

De Israëlische afdeling van Saatchi & Saatchi heeft voor de doven- en slechthorenden belangenclub Bekol een campagne opgezet om alsnog dit probleem bij jongeren onder de aandacht te brengen.  

In de mobile game Sonar Invasion zit een verborgen gehoortest. Zonder dat jongeren het doorhebben krijgen ze aan het einde van de game plotseling de resultaten van de gehoortest te zien. Als er een hoorprobleem wordt geconstateerd, kan de gebruiker direct bellen met de hulplijn van Bekol.

 

De app (iPhone) is 

 

 

 

 

Bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in