Een dodelijke vergissing
Mensen hobbelen graag achter trends aan. Marketeers rennen nog harder. Want niemand wil een trend over het hoofd zien en zeker niet als marketing je vak is. Eigenlijk zouden trends gezet moeten worden in plaats van gevolgd. Helaas is menigeen daar te lui voor. Dus volgt men gedwee. Ook al is men te laat of heeft een nieuwe trend de oorspronkelijke hype alweer ingehaald.
Zo kennen we natuurlijk allemaal het fenomeen Second Life. Ineens moest en moet iedereen. Te laat? Misschien.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaWe kennen natuurlijk allemaal het modewoord Web 2.0. Het klinkt verdomd futuristisch. Kun je het downloaden? Nee, het moet alle interactiviteit van vandaag voorbijstreven in de overtreffende trap.
Natuurlijk maken we een diepe buiging voor dit initiatief, maar we kunnen niet altijd in die houding blijven staan. Het is wel weer tijd om de rug te rechten en verder te kijken. En toch zijn er weer die mensen die net applaudisseren en Web 2.0 omhelzen. Inmiddels weten we met zijn allen toch beter en kunnen we ons heil overal en nergens zoeken in plaats van ons dodelijk te vergissen.
Lees:
The Next Net: Web 2.0 Flameouts
Techcrunch: Deadpool
VentureBeat: Web 2.0 bubble bursting
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid