Trend in een trend
Tussen alle Kerst- en Nieuwjaarskaarten ook een envelop met een langwerpig boekje (ik moest eerst aan die Max Tailleur boeken denken, maar goed) over issue advertising: de Advertentieparadox. Gemaakt door Ivo Broeren en Jurgen de Vries van Weber Shandwick Nederland. Trend 1: issue advertising; Trend 2: boeken/-jes door communicatie/pa/pr bureaus.
Aan de hand van voorbeelden van issue advertising van Heineken, KPN en Unilever gaan ze kort, vrij kort in op het hoe & waarom van dit type adverteren. Interessant, omdat issue advertising in Nederland vaak last minute en last resort adverteren is: "Weet je wat we doen, we zetten een advertentie in de Telegraaf voorafgaand aan het Kamerdebat!".
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe onderwerpen hier (Heineken met Enjoy Heinken Responsible, KPN met Mijn Kind Online en Unilever/ Dove met Real Beauty) staan wat ver af van alledaagse PA/PR onderwerpen, maar lijken toch te werken. Zou dat het 'm ook zijn: issue advertising over heel concrete lobbydoelen werkt nu eenmaal niet. Dan kun je beter gewoon de wandelgangen induiken...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid