Overslaan en naar de inhoud gaan

Trend in een trend

Tussen alle Kerst- en Nieuwjaarskaarten ook een envelop met een langwerpig boekje (ik moest eerst aan die Max Tailleur boeken denken, maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tussen alle Kerst- en Nieuwjaarskaarten ook een envelop met een langwerpig boekje (ik moest eerst aan die Max Tailleur boeken denken, maar goed) over issue advertising: de Advertentieparadox. Gemaakt door Ivo Broeren en Jurgen de Vries van Weber Shandwick Nederland. Trend 1: issue advertising; Trend 2: boeken/-jes door communicatie/pa/pr bureaus.

related partner content for mobile comes here

Aan de hand van voorbeelden van issue advertising van Heineken, KPN en Unilever gaan ze kort, vrij kort in op het hoe & waarom van dit type adverteren. Interessant, omdat issue advertising in Nederland vaak last minute en last resort adverteren is: "Weet je wat we doen, we zetten een advertentie in de Telegraaf voorafgaand aan het Kamerdebat!".

De onderwerpen hier (Heineken met Enjoy Heinken Responsible, KPN met Mijn Kind Online en Unilever/ Dove met Real  Beauty) staan wat ver af van alledaagse PA/PR onderwerpen, maar lijken toch te werken. Zou dat het 'm ook zijn: issue advertising over heel concrete lobbydoelen werkt nu eenmaal niet. Dan kun je beter gewoon de wandelgangen induiken...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in